Det første skridt til at opsætte din Online Booking er selvfølgelig at vide hvordan du gør dine ydelser, kalendere og dertilhørende åbningstider tilgængelige i din Online Booking. Denne proces er tæt knyttet sammen med både Kalendere og Ydelser i systemet. Det er også derfor vi anbefaler at du læser de respektive guides først. Men for at gøre opsætningen så let som muligt, vil denne side udelukkende fokusere på at linke disse til din Online Booking.
Kalendere er ikke som udgangspunkt tilgængelige i din Online Booking. For at gøre det muligt for dine klienter at booke en aftale i en specifik kalender, start med at gå til ‘Indstillinger’ i den øverste menu. Vælg derefter ‘Online Booking’ og klik på ‘Ledige tider’. Her vil du kunne vælge hvilke(n) kalender(e) der skal være synlig(e) i din Online Booking:
Endelig, husk at klikke på ‘Gem indstillinger’ for at aktivere kalenderen for din Online Booking.
Ydelser er heller ikke som udgangspunkt synlige i din Online Booking. For at gøre en specifik ydelse tilgængelig i din Online Booking, skal du være opmærksom på to ting:
Begge indstillinger kan aktiveres, når du opretter eller redigerer en ydelse. Under Information, vil du kunne vælge hvilke kalendere ydelsen skal tilhøre:
Under Online Booking, vil du kunne vælge om denne specifikke ydelse skal være tilgængelig i din Online Booking eller ej:
Klik derefter på ‘Næste’ og færdiggør opsætningen af din ydelse.