Gør ydelser/kalendere tilgængelige i din Online Booking

Det første skridt til at opsætte din Online Booking er selvfølgelig at vide hvordan du gør dine ydelser, kalendere og dertilhørende åbningstider tilgængelige i din Online Booking. Denne proces er tæt knyttet sammen med både Kalendere og Ydelser i systemet. Det er også derfor vi anbefaler at du læser de respektive guides først. Men for at gøre opsætningen så let som muligt, vil denne side udelukkende fokusere på at linke disse til din Online Booking.

Hvordan du gør din Kalender tilgængelig i din Online Booking

Kalendere er ikke som udgangspunkt tilgængelige i din Online Booking. For at gøre det muligt for dine klienter at booke en aftale i en specifik kalender, start med at gå til ‘Indstillinger’ i den øverste menu. Vælg derefter ‘Online Booking’ og klik på ‘Ledige tider’. Her vil du kunne vælge hvilke(n) kalender(e) der skal være synlig(e) i din Online Booking:

Forskellige kalendere

Endelig, husk at klikke på ‘Gem indstillinger’ for at aktivere kalenderen for din Online Booking.

Hvordan du gør ydelser tilgængelige i din Online Booking

Ydelser er heller ikke som udgangspunkt synlige i din Online Booking. For at gøre en specifik ydelse tilgængelig i din Online Booking, skal du være opmærksom på to ting:

  1. At din ydelse er tilgængelig i en kalender, der er aktiveret for Online Booking.
  2. At din ydelse selv er blevet aktiveret for Online Booking.

Begge indstillinger kan aktiveres, når du opretter eller redigerer en ydelse. Under Information, vil du kunne vælge hvilke kalendere ydelsen skal tilhøre:

Under Online Booking, vil du kunne vælge om denne specifikke ydelse skal være tilgængelig i din Online Booking eller ej:

Billede der viser at denne ydelse gøres tilgængelig i Online Booking

Klik derefter på ‘Næste’ og færdiggør opsætningen af din ydelse.

Book næste ledige tid

Vi har også en mulighed i Online Booking, for at du som klient kan vælge “Næste ledige tid”. Det er smart, hvis du ønsker at at give dine klienter dette valg. Måske er det din klients første gang på din klinik, og de har derfor ikke en holdning til hvilken behandler de vil gå hos. Det kan også være, at klienten blot er interesseret i den nærmest ledige tid.

Dette er ikke en indstilling du kan sætte op under ‘Indstillinger’ –> ‘Online Booking’, men derimod en mulighed, som vil blive vist helt af sig selv, hvis visse betingelser er opfyldt.

Først og fremmest, så kræver det, at du i dit bookingflow har indstillet, at der skal vælges ydelse først:

De forskellige muligheder for Bookingflow i Terapeut Booking

Dette kan vælges under ‘Indstillinger’ –> ‘Online Booking’ –> ‘Udseende’.

Når dette er valgt, så er næste trin at tjekke, at din ydelse er tilgængelig i flere kalendere. Dette tjekkes, ved at gå til ‘Ydelser’-menuen, og tilvælge dette under den enkelte ydelses indstillinger.

Prøv herefter at gå ind på din bookingside (via “Indstillinger” –> “Online Booking” –> “Klik her for at se din Online Booking”). Nu vil du se en mulighed for at vælge “Næste ledige tid” fremfor at vælge en kalender:

Knap til at vælge Næste ledige tid i Online Booking

Hvis du klikker på denne mulighed, vil du automatisk blive tildelt den næste ledige tid. I dette tilfælde, har min klient fået tid d. 22 marts 2023 kl. 09:

Valg af næste ledige tid i Online Booking

Tilbage til toppen

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close