Indholdsfortegnelse
Det væsentlige
1. Oversigt
2. Rækkefølge af forrang
3. Tjenesterne
4. Fejl i tredjeparts software og tjenester
5. Ansvarsfraskrivelse for garantier
6. Underleverandører
7. Kundens forpligtelser
8. Kommercielle Vilkår
9. Ophavsrettigheder og ejerskab af data
10. Tredjeparts vilkår og betingelser
11. Databeskyttelse
12. Brud på aftalen
13. Genoprettelse af data
14. Varighed og opsigelse
15. Ansvarsbegrænsning
16. Erstatning
17. Fortrolighed
18. Ændringer af Vilkår og Betingelser
19. Diverse
20. Gældende lov og jurisdiktion
21. Definitioner
Det væsentlige
Velkommen til Terapeut Booking. Vi er glade for, at du har valgt vores platform til administration af din klinik eller terapipraksis. Mens de fulde vilkår og betingelser indeholder alle de juridiske detaljer, har vi lavet dette resumé for at fremhæve de vigtigste punkter på en mere ligetil måde.
Hvad vi tilbyder
Vi tilbyder en omfattende platform, der er designet til at hjælpe sundhedsklinikker og selvstændige terapeuter med at administrere bookinger, fakturaer og journaler effektivt.
Dit ansvar
Ved at bruge vores platform accepterer du at overholde vores vilkår, respektere privatlivspolitikker og overholde gældende love. I bund og grund beder vi dig om at bruge vores service ansvarligt.
Beskyttelse af data
Dine datas sikkerhed er vores prioritet. Vi overholder strenge databeskyttelsesstandarder for at sikre, at dine oplysninger forbliver fortrolige.
Betaling
Vores prismodel er gennemsigtig, så du ved præcis, hvad du betaler for. Hvis du ønsker at afbryde vores service, er processen ligetil.
Opdateringer
Vi stræber hele tiden efter at forbedre vores platforms funktioner og ydeevne. Som bruger vil du drage fordel af regelmæssige opdateringer, der har til formål at forbedre din oplevelse.
Support
Hvis du støder på problemer eller har spørgsmål, står vores supportteam klar til at hjælpe dig.
Detaljerede vilkår
De fuldstændige vilkår og betingelser, der følger denne side, giver en detaljeret juridisk ramme for brugen af vores platform. Selvom de kan virke komplekse, er de vigtige for at beskytte begge involverede parter.
Tak, fordi du tog dig tid til at forstå kerneelementerne i vores serviceaftale. Hvis du har spørgsmål eller brug for yderligere afklaring, er vi her for at hjælpe.
Oversigt
- Udbyderen (“Udbyderen”) er et firma, der tilbyder en online
platform, som muliggør for sundhedsklinikker og selvstændige terapeuter at administrere
bookinger, fakturaer og medicinske optegnelser (platformen). Funktionerne og funktionaliteten af
Udbyderens Platform er beskrevet mere detaljeret på Udbyderens hjemmeside. - Disse generelle vilkår og betingelser (herefter “Vilkår og
Betingelser”) fastlægger rammen og de gældende vilkår for Kundens Abonnement,
inklusiv Udbyderens levering af adgang til, og Kundens brug af, platformen. - Ved at indsende en ordre på vores hjemmeside accepterer Kunden, og accepterer at
være bundet af, disse Vilkår og Betingelser. Disse Vilkår og Betingelser sammen med de andre
betingelser, som Kunden accepterer ved at indsende en ordre, udgør en bindende aftale for
Abonnementet (herefter “Aftalen”). - Disse Vilkår og Betingelser inkluderer følgende bilag og anses for at være
inkorporeret heri ved denne henvisning: Bilag 1 (Databehandleraftale).
- Udbyderen (“Udbyderen”) er et firma, der tilbyder en online
Rækkefølge af forrang
- I tilfælde af konflikt eller uoverensstemmelser mellem Vilkår og Betingelser og
dens bilag, skal førstnævnte have forrang. Uanset den foregående sætning, skal Bilag 1
(Databehandleraftale) have forrang over Vilkår og Betingelser for spørgsmål vedrørende
Udbyderens behandling af persondata på vegne af Kunden.
- I tilfælde af konflikt eller uoverensstemmelser mellem Vilkår og Betingelser og
Tjenesterne
- Kunden tildeles, for løbetiden af Perioden, en begrænset, tilbagekaldelig,
ikke-overførbar og ikke-underlicensierbar licens til at få adgang til og bruge Platformen til
sine egne interne forretningsformål, herunder til formålet med at administrere bookinger,
fakturering og registrering (herefter “Licensen”). - Udbyderen kan foretage yderligere udviklinger, ændringer eller ændringer af
Platformen eller andre dele af Tjenesterne, som skønnes nødvendige eller passende af Udbyderen
efter eget skøn, forudsat at sådanne ændringer ikke resulterer i fjernelsen af
kernefunktionaliteten af Tjenesterne for Kunden.
- Kunden tildeles, for løbetiden af Perioden, en begrænset, tilbagekaldelig,
Fejl i tredjeparts software og tjenester
- Hvis afvigelser i Tjenesterne skyldes fejl i tredjeparts software og/eller
tjenester uden for, hvad Udbyderen kan kontrollere, er Udbyderens forpligtelse til at rette
afvigelsen begrænset til at rapportere fejlen til den pågældende tredjepart og holde Kunden
informeret om status på rettelsesindsatsen. Kunden kan ikke påberåbe sig manglende opfyldelse
eller andre krav i Aftalen i forhold til sådanne fejl i tredjeparts software eller tjenester.
- Hvis afvigelser i Tjenesterne skyldes fejl i tredjeparts software og/eller
Ansvarsfraskrivelse for garantier
- I det maksimale omfang tilladt af gældende lovgivning, leverer Udbyderen
Tjenesterne på en “som de er” og “som tilgængelig” basis alene, uden nogen form for garantier.
Udbyderen fraskriver sig udtrykkeligt alle garantier om, at Tjenesterne vil være uafbrudte,
fejlfrie eller fuldstændig sikre.
- I det maksimale omfang tilladt af gældende lovgivning, leverer Udbyderen
Underleverandører
- Udbyderen kan ansætte underleverandører eller andre tredjepartsleverandører til
brug i opfyldelsen af Udbyderens forpligtelser under Aftalen. - Udbyderens brug af underleverandører til formålet med behandling af persondata,
skal reguleres som fastsat i Bilag 1 (Databehandleraftale).
- Udbyderen kan ansætte underleverandører eller andre tredjepartsleverandører til
Kundens forpligtelser
- Kunden skal acceptere og modtage de Tjenester, der leveres af Udbyderen, og
samarbejde loyalt og i god tro på enhver rimelig måde, som Udbyderen anmoder om i forbindelse
med modtagelsen af Tjenesterne. - Kunden skal give nøjagtige og komplette oplysninger om Kunden og dennes
virksomhed. Udbyderen kan dele oplysninger om Kunden og Kundens virksomhed med tredjeparter, når
det er nødvendigt for at levere Tjenesterne til Kunden. - Kunden er ansvarlig for at sikre, at dennes loginoplysninger holdes sikre og
fortrolige, og for at forhindre uautoriseret brug af Kundens konto. Kunden skal underrette
Udbyderen uden unødig forsinkelse om enhver uautoriseret brug af Kundens konto og eventuelle
sikkerhedsbrud, som Kunden bliver opmærksom på.
- Kunden skal acceptere og modtage de Tjenester, der leveres af Udbyderen, og
Kommercielle Vilkår
Priser og fakturering
- Kunden skal betale Udbyderen et abonnementsgebyr, som vises for Kunden
ved køb. Yderligere, når antallet af klientaftaler i Kundens kalender(e) overstiger 500
klientaftaler, skal Kunden betale et ekstra gebyr som beskrevet i Udbyderens prisliste. - Derudover kan der påløbe yderligere omkostninger, hvis Kunden køber
ekstra Tilføjelser og/eller Tjenester. - En komplet prisliste for Udbyderens Tjenester er tilgængelig på deres
hjemmeside. Alle priser er angivet eksklusiv moms. - Kundens betaling skal foretages med kreditkort gennem Udbyderens
betalingsgateway. Hvis Kunden har valgt et månedligt abonnement, vil Kunden automatisk
blive opkrævet på forhånd på månedsbasis. Hvis Kunden har valgt et årligt abonnement,
vil Kunden automatisk blive opkrævet på forhånd på årsbasis.
- Kunden skal betale Udbyderen et abonnementsgebyr, som vises for Kunden
Prisjusteringer
- Udbyderen kan justere sine priser efter eget skøn. Kunden skal
gives en (1) månedes skriftlig varsel, før sådanne prisændringer træder i kraft for
Kunden.
- Udbyderen kan justere sine priser efter eget skøn. Kunden skal
Fortrinspriser og rabat
- Udbyderen kan køre midlertidige kampagner og tilbyde rabatter på levering
af vores Tjenester. Sådanne kampagner og rabatter vil være underlagt yderligere vilkår
og betingelser, som specificeret i tilbuddet.
- Udbyderen kan køre midlertidige kampagner og tilbyde rabatter på levering
Ophavsrettigheder og ejerskab af data
Intellektuelle ejendomsrettigheder
- Alle intellektuelle ejendomsrettigheder, der tilhører en Part før denne
Aftale, skal forblive bestående og forblive ejendommen af den pågældende Part. - Alle rettigheder, titler og interesser, herunder alle intellektuelle
ejendomsrettigheder, i og til Platformen, herunder eventuelle ændringer eller yderligere
udviklinger af Platformen og enhver anden del af Tjenesterne, samt alle aggregatdata
vedrørende brugen af Tjenesterne, er ene og alene Udbyderens ejendom. - Kunden overdrager hermed til Udbyderen ejerskabet af eventuelle
intellektuelle ejendomsrettigheder relateret til Platformen og Tjenesterne, som anført i
klausul 9.1.2 direkte ovenfor, fuldt ud og uden nogen kompensation til Kunden. - I det omfang Kunden giver nogen forslag eller kommentarer relateret til
Platformen eller andre dele af Tjenesterne, skal Udbyderen have ret til at beholde og
bruge sådanne forslag eller kommentarer i nuværende eller fremtidige Udbyder-software
eller tjenester, fri for enhver byrde og uden nogen specifik godkendelse eller
yderligere kompensation.
- Alle intellektuelle ejendomsrettigheder, der tilhører en Part før denne
Ejerskab af data
- Kunden bevarer alle ejendomsrettigheder til alle Kundens data, der lagres
eller behandles af Udbyderen i forbindelse med leveringen af Tjenesterne under Aftalen. - Udbyderen har kun adgang til Kundens data i det omfang, det er nødvendigt
for at muliggøre, at Udbyderen kan opfylde sine forpligtelser i henhold til denne
Aftale, og må kun behandle sådanne data til andre formål med forudgående skriftligt
samtykke fra Kunden. Udbyderen har under ingen omstændigheder ret til at tilbageholde
Kundens data. - Uanset det ovenfor nævnte, skal Udbyderen have fuld ejendomsret over alle
aggregerede eller statistiske outputdata, som kommer til eksistens gennem Kundens brug
af Tjenesterne.
- Kunden bevarer alle ejendomsrettigheder til alle Kundens data, der lagres
Tredjeparts vilkår og betingelser
- Betalingsservice på Platformen leveres af vores underleverandør Stripe, Inc.
Kundens brug af denne service er underlagt Stripe Connected Account-aftalen, som inkluderer
Stripes Vilkår for Service. Ved at købe vores betalingsservice accepterer Kunden at være bundet
af Stripe Connected Account-aftalen, herunder Stripes Vilkår for Service. Stripe Connected
Account-aftalen og Stripes Vilkår for Service vil blive fremlagt for Kunden før Kundens køb af
betalingsservicen.
- Betalingsservice på Platformen leveres af vores underleverandør Stripe, Inc.
Databeskyttelse
- Med hensyn til Udbyderens behandling af persondata på vegne af Kunden, forpligter
Parterne sig til at overholde bestemmelserne fastsat i databehandleraftalen inkluderet i Bilag 1
(Databehandleraftale).
- Med hensyn til Udbyderens behandling af persondata på vegne af Kunden, forpligter
Brud på aftalen
- Manglende opfyldelse af nogen af Parternes forpligtelser i henhold til Aftalen på
en rettidig måde, udgør et brud på denne Aftale. - I tilfælde af brud på Aftalen af en af Parterne, skal den ikke-overtrædende Part
have de rettigheder og retsmidler, der generelt er til rådighed for den i henhold til gældende
lovgivning, underlagt de begrænsninger, der er anført heri, herunder uden begrænsning i klausul
5 og 15.
- Manglende opfyldelse af nogen af Parternes forpligtelser i henhold til Aftalen på
Genoprettelse af data
- I tilfælde af tab eller ødelæggelse af Kundens data, vil Udbyderen assistere
Kunden ved at genskabe Kundens data fra den senest tilgængelige sikkerhedskopi. Hvis tabet eller
ødelæggelsen er forårsaget af omstændigheder, som Kunden er ansvarlig for, vil en sådan
assistance blive ydet på et tids- og materialgrundlag i henhold til Udbyderens standard
timepriser, for Kundens regning.
- I tilfælde af tab eller ødelæggelse af Kundens data, vil Udbyderen assistere
Varighed og opsigelse
Varighed
- Abonnementet træder i kraft på datoen for Kundens ordre og forbliver i
kraft indtil opsigelse af en af Parterne (herefter “Perioden“).
- Abonnementet træder i kraft på datoen for Kundens ordre og forbliver i
Opsigelse efter eget skøn
- Kunden kan til enhver tid opsige abonnementet ved at give Udbyderen
besked. Sådan besked kan gives ved at kontakte Udbyderens kundesupport. Opsigelsen
træder i kraft ved udgangen af den nuværende faktureringsperiode.
- Kunden kan til enhver tid opsige abonnementet ved at give Udbyderen
Opsigelse på grund af årsag
- Hvis en Part væsentligt misligholder Aftalen, og en sådan misligholdelse
ikke afhjælpes inden for rimelig tid, kan den ikke-overtrædende Part opsige Aftalen på
grund af årsag med øjeblikkelig virkning ved at give skriftlig opsigelse til den
overtrædende Part. - Kundens misbrug af betalingssystemet, overtrædelse af sikkerhedsregler
eller retningslinjer udstedt af Udbyderen eller af nogen af vores underleverandører
betragtes som en væsentlig misligholdelse.
- Hvis en Part væsentligt misligholder Aftalen, og en sådan misligholdelse
Ansvarsbegrænsning
- Ingen af Parterne skal have noget ansvar (hvad enten det er i kontrakt, tort,
uagtsomhed, brud på lovpligtig pligt eller andet) som helst opstået ud af eller i forbindelse
med denne Aftale for ethvert krav i det omfang, at sådant ansvar vedrører:- følgeskader, særlige, tilfældige, indirekte eller straffende skader;
- tab af fortjeneste, tab af indtægter, tab af indkomst, tab af data eller
formindskelse af værdi eller tab af goodwill eller potentielle forretningsmuligheder;
eller - nogen skader, der ikke har en rimelig årsagssammenhæng med den
overtrædelse, der gav anledning til kravet.
- Hver Parts samlede samlede ansvar over for den anden Part under denne Aftale skal
være begrænset til den samlede årlige betaling, som Kunden har betalt til Udbyderen for
Tjenesterne i de tolv (12) måneder forud for datoen for kravet. - Begrænsningerne i klausul 15.1 skal ikke gælde for skader, der er pådraget som
følge af grov uagtsomhed, forsætlig forseelse, eller for krav underlagt Parters
erstatningsforpligtelser i henhold til klausul 16.
- Ingen af Parterne skal have noget ansvar (hvad enten det er i kontrakt, tort,
Erstatning
- Udbyderen skal, for egen regning, betale, forsvare, erstatte og holde Kunden
skadesløs, fra og imod, alle omkostninger, udgifter (herunder, uden begrænsning, rimelige
advokatgebyrer), forpligtelser, krav, sager, skader og tab, som pådrages, på nogen måde opstået
fra eller forbundet med ethvert krav fra en tredjepart, der hævder, at Platformen eller andre
Tjenester fra Udbyderen krænker tredjepartens intellektuelle ejendomsrettigheder. - Kunden skal for egen regning betale, forsvare, erstatte og holde Udbyderen
skadesløs fra og imod alle omkostninger, udgifter (herunder, uden begrænsning, rimelige
advokatgebyrer), forpligtelser, krav, sager, skader og tab, som pådrages, på nogen måde opstået
fra eller forbundet med:- tjenester leveret til slutkunder af Kunden (uanset om sådanne tjenester
leveres ved brug af Tjenesterne eller ej) eller eventuelle aftaler eller abonnementer
indgået i forbindelse dermed; - enhver anden aftale eller forretningsforhold mellem Kunden og en
tredjepart med det formål at modtage eller bruge Tjenesterne under denne Aftale; og - enhver krænkelse af Udbyderens intellektuelle ejendomsrettigheder, eller
tredjepartskrav om, at Udbyderens brug af materialer leveret af Kunden i
overensstemmelse med Aftalen krænker deres intellektuelle ejendomsrettigheder.
- tjenester leveret til slutkunder af Kunden (uanset om sådanne tjenester
- Hvis et krav rejses eller med rimelighed kan forventes at blive rejst mod en Part
berettiget til erstatning (den “Erstatningsberettigede Part“) under klausul
16.1 eller 16.2 ovenfor, skal Parten, der modtager et sådant krav eller bliver opmærksom derpå,
så hurtigt som muligt give den anden Part (den “Erstatningsgivende Part“)
skriftlig meddelelse herom. - Den Erstatningsgivende Part skal have adgang til al relevant information i den
Erstatningsberettigede Parts besiddelse om det pågældende krav. Den Erstatningsgivende Part skal
have lov til at føre og den Erstatningsberettigede Part skal loyalt assistere i sådanne rimelige
undersøgelser, der kræves for, at den Erstatningsgivende Part kan vurdere kravet. - Ved modtagelse eller afgivelse af meddelelse om et faktisk eller muligt krav,
skal den Erstatningsgivende Part inden for en rimelig tid efter at have modtaget eller afgivet
meddelelsen skriftligt anerkende over for den Erstatningsberettigede Part, at Aftalen, herunder
bestemmelserne om erstatning, skal gælde med hensyn til det pågældende krav. - Ved anerkendelse af kravet, skal den Erstatningsgivende Part straks overtage
kontrollen med forsvar og undersøgelse af et sådant krav, for den Erstatningsgivende Parts
regning. - Efter at den Erstatningsgivende Part har overtaget kontrollen med forsvaret og
undersøgelsen af kravet, skal den Erstatningsberettigede Part ikke være ansvarlig over for den
Erstatningsgivende Part for nogen omkostninger eller udgifter, som den Erstatningsberettigede
Part pådrager sig i forbindelse med undersøgelsen og forsvaret af kravet. Dog kan den
Erstatningsberettigede Part til enhver tid for egen regning og udgifter deltage gennem sine
advokater eller på anden måde i sådan forsvar og undersøgelse af kravet. - De erstatninger, der er fastsat ovenfor, skal gælde, uanset hvordan et relevant
krav måtte opstå, og uanset om det er under kontrakt, tort (herunder uagtsomhed), strengt ansvar
eller andet, undtagen hvis og i det omfang det skyldes den Erstatningsberettigede Parts
forsætlige, groft uagtsomme eller uretmæssige handling eller undladelse med hensigt at påføre
skade eller skade, eller andre omstændigheder, hvor en Part ikke lovligt kan begrænse sit ansvar
under gældende lov.
- Udbyderen skal, for egen regning, betale, forsvare, erstatte og holde Kunden
Fortrolighed
Fortrolig information
- Hver Part forpligter sig til at holde, og at sikre at dens respektive
tilknyttede virksomheder, medarbejdere og andre parter, der handler på dens vegne,
holder fortrolige oplysninger af fortrolig karakter vedrørende en anden Part og dennes
produkter og tjenester, som de får kendskab til i forbindelse med Aftalen, herunder men
ikke begrænset til oplysninger om den anden Parts administrative, økonomiske eller
tekniske forhold, samt drifts- og forretningsrelaterede forhold, herunder oplysninger om
Parternes kunder (“Fortrolig Information”). - Fortrolighedsforpligtelsen gælder ikke for:
- oplysninger, der er eller bliver offentligt kendte af andre
grunde end på grund af en Parts overtrædelse af sin forpligtelse til at holde
sådanne oplysninger fortrolige i henhold til Aftalen; - oplysninger, der allerede var i modtagerpartens besiddelse; eller
- oplysninger udviklet af en Part uafhængigt af Aftalen.
- oplysninger, der er eller bliver offentligt kendte af andre
- En Part kan videregive Fortrolig Information, i det omfang dette er
foreskrevet ved lov eller forskrifter, i henhold til en ordre udstedt af kompetent
myndighed, eller i det omfang det er strengt nødvendigt for en Part at udøve sine
rettigheder eller opfylde sine forpligtelser i henhold til denne Aftale. - I tilfælde af at en Part modtager en gyldigt udstedt administrativ eller
retslig proces, der anmoder om Fortrolig Information fra den anden Part, skal den give
hurtig meddelelse til den anden Part om sådan modtagelse. Parten, der modtager
processen, skal derefter være berettiget til at efterkomme sådan proces eller enhver
anden proces i det omfang, det er tilladt ved lov. - Den anden Parts Fortrolige Information må kun anvendes til det formål,
hvortil den Fortrolige Information blev modtaget, og kun i det omfang det er nødvendigt
for at opnå dette formål. - Ved opsigelse af denne Aftale af hvilken som helst årsag, skal hver Part
hurtigt returnere alle dokumenter og andre genstande, der indeholder den anden Parts
Fortrolige Information, uanset mediet, hvorpå den Fortrolige Information er gemt. Al
Fortrolig Information, der er gemt elektronisk, skal slettes, og en Part skal på den
anden Parts anmodning bekræfte skriftligt den fulde og komplette sletning.
- Hver Part forpligter sig til at holde, og at sikre at dens respektive
Forholdsregler
- Parterne skal træffe de nødvendige forholdsregler for at forhindre
tredjeparter i at få adgang til Fortrolig Information. I det omfang en Part skal give
underleverandører eller andre tredjeparter adgang til Fortrolig Information, skal den
pågældende Part pålægge den respektive tredjepart en fortrolighedsforpligtelse, som er
mindst lige så streng som den fortrolighedsforpligtelse, som Parten er underlagt i
henhold til denne Aftale. Hvis en Part er usikker på, om den skal give tredjeparter
adgang til Fortrolig Information, skal Parten først drøfte sagen med den anden Part.
- Parterne skal træffe de nødvendige forholdsregler for at forhindre
Ændringer af Vilkår og Betingelser
- Bestemmelserne fastsat i disse Vilkår og Betingelser kan være genstand for
ændringer efter Udbyderens eget skøn. Kunden skal gives rimelig forudgående skriftlig
meddelelse, før sådanne ændringer implementeres.
- Bestemmelserne fastsat i disse Vilkår og Betingelser kan være genstand for
Diverse
Force Majeure
- Hvis en ekstraordinær situation uden for Parternes kontrol skulle
indtræffe, hvilket gør det umuligt at opfylde forpligtelserne i henhold til disse Vilkår
og Betingelser, og som efter gældende lov skal klassificeres som force majeure (“Force
Majeure”-situationer), skal den anden Part underrettes herom hurtigst muligt.
Forpligtelserne for den berørte Part suspenderes, så længe Force Majeure-situationen
varer ved. De tilsvarende forpligtelser for den anden Part suspenderes for samme
periode. Det ovenfor nævnte gælder ikke med hensyn til eventuelle betalingsforpligtelser
i henhold til klausul 7). - I Force Majeure-situationer kan den anden Part kun opsige abonnementerne
med samtykke fra den berørte Part, eller ved at give femten (15) kalenderdages varsel,
hvis Force Majeure-situationen varer i mere end halvfems (90) kalenderdage.
- Hvis en ekstraordinær situation uden for Parternes kontrol skulle
Hele Aftalen
- Aftalen repræsenterer den fulde forståelse og indeholder alle de aftalte
vilkår mellem Parterne vedrørende det heri betragtede emne og erstatter og annullerer
enhver tidligere aftale, forståelse eller ordning mellem Parterne, hvad enten mundtlig
eller skriftlig, vedrørende emnet for Aftalen. Ingen fremstilling, forpligtelse eller
løfte skal betragtes som givet eller implicit fra noget sagt eller skrevet i
forhandlinger mellem Parterne før denne Aftale, bortset fra hvad der udtrykkeligt er
angivet heri.
- Aftalen repræsenterer den fulde forståelse og indeholder alle de aftalte
Overdragelse
- Ingen Part må, hverken helt eller delvist, uden den anden Parts
forudgående skriftlige samtykke, overdrage eller overføre nogen af sine rettigheder
eller forpligtelser i henhold til denne Aftale til en tredjepart. Uanset det ovenfor
nævnte, kan Udbyderen, underlagt rimelig varsel, overdrage eller overføre Aftalen eller
sine rettigheder og forpligtelser heri, til et tilknyttet selskab inden for koncernen,
herunder eventuelle datterselskaber, moderselskaber og andre tilknyttede selskaber, som
er under kontrol af eller fælles kontrol med Udbyderen.
- Ingen Part må, hverken helt eller delvist, uden den anden Parts
Ingen fraskrivelse
- Hvis en Part undlader eller på anden måde forsømmer at håndhæve en
bestemmelse i Aftalen, skal dette ikke betragtes som eller fortolkes som en fraskrivelse
af Partens rettigheder i henhold til den pågældende bestemmelse, skade Partens ret til
at træffe efterfølgende foranstaltninger eller påvirke gyldigheden af en del af Aftalen.
- Hvis en Part undlader eller på anden måde forsømmer at håndhæve en
Meddelelser
- Alle formelle meddelelser under denne Aftale skal ske skriftligt og
rettes til de autoriserede repræsentanter for Parterne.
- Alle formelle meddelelser under denne Aftale skal ske skriftligt og
Overlevelse af forpligtelser
- Eventuelle forpligtelser eller andre bestemmelser, der er fastsat i
Aftalen, som på grund af deres karakter strækker sig ud over udløbet eller opsigelsen af
Aftalen, skal overleve en sådan opsigelse eller udløb.
- Eventuelle forpligtelser eller andre bestemmelser, der er fastsat i
Opdeling af Gyldighed
- Hvis en bestemmelse i denne Aftale er, eller på noget tidspunkt bliver,
uhåndhævelig, ulovlig eller ugyldig i henhold til gældende lovgivning, skal de øvrige
bestemmelser i Aftalen forblive upåvirkede heraf, og Parterne skal i god tro erstatte en sådan
opdelt bestemmelse med et alternativ, der opnår den samme kommercielle intention i det omfang
det er muligt.
- Hvis en bestemmelse i denne Aftale er, eller på noget tidspunkt bliver,
Gældende lov og jurisdiktion
- Aftalen skal udelukkende styres af og fortolkes i overensstemmelse med dansk lov.
- Hver Part accepterer uigenkaldeligt, at Københavns Byret skal have eksklusiv jurisdiktion
som første instans til at afgøre enhver tvist, kontrovers eller krav, der opstår ud af eller i
forbindelse med denne Aftale, eller dens emne eller dannelse (herunder ikke-kontraktlige tvister og
krav).
Definitioner
- Aftale” betyder Kundens ordre på Abonnement og disse Vilkår og
Betingelser, inklusiv alle Bilag hertil og andre vilkår inkorporeret ved henvisning deri. - Add-ons” betyder de tilføjelser, der er tilgængelige for køb af Kunden
i Udbyderens app-butik. - Faktureringsperiode” betyder en måned eller et år, afhængigt af Kundens
Abonnement. - Klausul” betyder en nummereret eller alfabetisk bestemmelse i Vilkår og
Betingelser eller Bilagene, som det fremgår af sammenhængen. - Kunde” betyder den enhed eller naturlige person, der har afgivet en
ordre på Abonnement. - Ikrafttrædelsesdato” betyder datoen for Kundens ordre.
- Intellektuelle Ejendomsrettigheder” betyder alle nuværende og fremtidige
rettigheder inden for industrielle eller intellektuelle ejendomsrettigheder, herunder, blandt andet, (i)
processer og teknologi (uanset om de er patenterbare eller ej); (ii) knowhow, forretningshemmeligheder,
forretningsmodeller og anden fortrolig information; (iii) ophavsrettigheder og andre
forfatterrettigheder, database rettigheder og teknisk information af enhver art; (iv) varemærker,
handelsnavne og domænenavne; og (iv) andre lignende rettigheder, hvad enten registreret eller
uregistreret, og inklusive alle Tilføjelser (eller rettigheder til at ansøge om), og fornyelser eller
forlængelser af, sådanne rettigheder og alle lignende eller ækvivalente rettigheder eller former for
beskyttelse, som nu eller i fremtiden kan eksistere i enhver del af verden. - Part/Parter” betyder enten Udbyderen eller Kunden eller
begge, som det fremgår af sammenhængen. - Platform” betyder Udbyderens proprietære platform til styring og tilbud
af aftalehåndtering, registrering og fakturering for sundhedssektoren. - Tjeneste” betyder Udbyderens levering af Platformen, tilføjelser og
andre relaterede tjenester til Kunden. - Abonnement” betyder Kundens abonnement på Udbyderens Tjenester.
- Aftale” betyder Kundens ordre på Abonnement og disse Vilkår og