Google Analytics 4

Google Analytics er et vigtigt værktøj, når det kommer til at indsamle information om din hjemmeside og trafik til din bookingside. Hvis du vil måle konverteringer, online trafik og meget mere, så er vores Google Analytics 4 integration det bedste sted at starte. Integrationen gør det muligt at inkorporere Google Analytics tracking på din Online Booking side.

Det gør blandt andet, at du kan måle hvor din trafik stammer fra, hvor i dit booking flow klienter springer fra, og hvad du kan gøre for at optimere din online booking.

Her har vi en komplet guide til opsætning af Google Analytics 4 integrationen, komplet med en videoguide til denne opsætning. Du kan se alle videoguidesne længere nede på siden. (eller klik hér)

Vigtig info:
Bemærk, at du skal være opmærksom på lovgivningen fra datatilsynet for at benytte Google Analytics 4 korrekt. Google Analytics 4 kan benytte servere i USA. Vær derfor opmærksom på din opsætning og følg altid datatilsynets regler for tracking og databrug online.

Hvordan kommer jeg i gang med Google Analytics-app’en?

For at opsætte Google Analytics-app’en i Terapeut Booking, skal du have adgang til både en Google-konto og en Google Analytics-konto. Disse kan opsættes via google.com og analytics.google.com, og er begge gratis. Så er du 100% klar til at komme i gang.

Start med at aktivere Google Analytics-app’en i Terapeut Bookings “Apps” menu i bjælken. App’en er inkluderet i prisen for dit abonnement. Log derefter ind på den Google-konto du ønsker skal forbindes til Terapeut Booking (hvis du ikke er logget ind allerede). Bemærk at din primære konto skal forbindes til din Google Analytics konto.

I det næste trin, vil du kunne vælge hvilken property du vil tracke. Denne property skal allerede være oprettet i Google Analytics, for at du kan vælge den. Derefter kan du klikke ‘Aktiver’, for at aktivere Google Analytics-app’en.

Indstillinger for Google Analytics 4

Under ‘Indstillinger’ –> ‘Google Analytics’ i Terapeut Booking, vil du kunne finde information om din Google Analytics opsætning. Du vil også kunne tilføje tilføje den tracking-kode som Google Analytics giver dig. Denne mulighed kan findes i bunden af siden for disse indstillinger. Endelig kan du også tilføje anden data, såsom tracking-koder fra AdWords og Google Tag Manager.

Analyse af internettrafik set på computerskærm

Videoguides til Google Analytics 4 (GA4) og Google Tag Manager (GTM)

Herunder har vi videoguides som fører dig fra start til slut med oprettelse af integrationen og tracking. Videoerne kan følges i kronologisk rækkefølge, og stiger i sværhedsgrad.

Opsætning af konto & domæne

I den første video gennemgår jeg, hvordan du opretter din Google Analytics konto. Her viser jeg indstillingerne, forklarer processen, og jeg gennemgår opsætning af domæne. Konto og domæne er essentielle dele af at opsætte Google Analytics til din Terapeut Booking konto. 

Opsætning af Google Analytics 4 integration & realtids-tracking

I denne video gennemgår jeg, hvordan integrationen mellem Terapeut Booking og Google Analytics 4 sættes op. Her starter guiden fra Terapeut Booking “Apps” menuen. Opsætning af integrationen kræver at du har en Google Analytics 4 konto og et Google Analytics 4 domæne.

Når du har fuldført denne videoguide, så er du faktisk i mål med din Google Analytics 4 opsætning med Terapeut Booking. Når du har fulgt trinnene i denne video, så vil du begynde at modtage sporinger på din Google Analytics 4 konto i realtid.

Hvis du er tilfreds med den mængde data du får her, så kan du frit undlade at gå videre i de videre videoguides herunder. Det bestemmer du helt selv!

Opsætning af Google Tag Manager

Google Tag Manager, også kaldet GTM, kan bruges til at få yderligere data og sporing til din online booking. Hvis du har din egen hjemmeside, så kan Google Tag Manager også bruges på denne hjemmeside, så du får data omkring trafik rundt på hjemmesiden.

I videoen her gennemgår jeg hvordan du opretter din Google Tag Manager konto, og hvordan vi sammenkæder den med din Google Analytics 4 konto.

Når du er nået i måls med dette, så kan du oprette og benytte dine custom-tags fra GTM til at spore din online booking side.

Opsætning af Google Tag Manager data-tragt til mere avanceret data

Når du har GTM og GA4 sat op, så er du klar til at få et avanceret overblik over din data. Det kan du gøre med Tags. Her kan du nemlig lave brugerdefinerede sporings punkter.

I videoen gennemgår jeg en opsætning, som gør at du kan tracke bookinger trin for trin. Opsætningen her har ét tracking punkt per trin i online bookingen. På den måde kan jeg se, hvor i min online booking at klienter springer fra. Det tyder ofte på, at der er noget at forbedre.

Google Ads i samspil

Google Ads er et super værdifuldt værktøj til online markedsføring, som kan bruges til at køre online markedsføring i form af annoncer der kommer frem på Google søgeresultater, reklamer på hjemmesider, via YouTube, og mange andre platforme. Google Ads er det tredje system som kan kædes sammen med hele denne analysedel som tilbydes af Terapeut Booking via Google Analytics integrationen. 

Tilbage til toppen

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close