En af vores meget populære tilvalg i Terapeut Booking, er vores integration til regnskabsprogrammet e-conomic. Denne hjælpeside vil trin for trin guide til opsætning af e-conomic i vores system, og vil også blive fulgt af en videointroduktion, der viser dette.
E-conomic er et af de førende regnskabsprogrammer i Danmark. Deres grundpakke indeholder en masse forskellige funktioner. Dette indebærer funktioner til at give gratis adgang til revisor, overblik over samtlige finansielle poster i din virksomhed, automatisk udregning af moms, der gør det let at indberette til SKAT, og meget, meget mere.
Det er altså et regnskabssystem, der stort set kan sætte automatik på administrationen af ens bogføring.
For at du skal kunne integrere e-conomic med Terapeut Booking, skal du allerede have en bruger hos e-conomic. Du opretter dig på deres hjemmeside (der er 14 dages gratis prøveperiode), ved at klikke “Prøv gratis”.
Når du har oprettet dig, er du klar til at gå ind på Terapeut Booking under “Apps”-menuen, og klikke “Aktiver” ved e-conomic:
Du skal nu til at matche dine ydelser og klienter med den data du allerede har på din e-conomic bruger. Det vil sige, at hvis du som mig lige har oprettet din bruger, så er der ikke noget at matche, og e-conomic vil i stedet blot oprette dine klienter og ydelser i systemet.
Herefter skal du matche dine ydelser alt efter om de er med eller uden moms ved at vælge en type ydelse for felterne “Ikke-matchet ydelse med moms” og “Ikke-matchet ydelse uden moms”.
For ikke at få nogle problemer med dette felt, skal du blot vælge en ydelse uden moms til at blive sat ind i “Ikke-matchet ydelse uden moms”-feltet, og på samme måde en ydelse med moms til at blive tilknyttet “Ikke-matchet ydelse med moms”-feltet. På denne måde sikrer vi os at systemerne taler korrekt sammen om dine moms-indstillinger.
Du vil til enhver tid kunne ændre disse indstillinger, ved at gå til “Indstillinger” -> “e-conomic”.
På denne side ses også muligheder for at vælge hvilke konti de forskellige typer betalinger skal gå ind.
Når du har rettet disse indstillinger til, så vil du skulle gå tilbage til e-conomic og sikrer dig, at Varegruppe 1 og 2 er oprettet. Det er vigtigt at disse er oprettet, for at integrationen kan fungere.
Vi kan også tjekke at det ser korrekt ud med klienter og ydelser i e-conomic. Hvis vi så opretter en faktura i TB, så skulle den nu gerne komme ind og ligge i e-conomic, og altså blive synkroniseret og bogført automatisk. For yderligere automatisering, kan du aktivere vores online betalingsløsning EasyPay. Læs mere om dette lige under videoen.
Dette var gennemgangen til igangsætning af app’en 🙂
Herunder følger en nice-to-know mulighed med e-conomic-app’en i Terapeut Booking:
Hvis du også anvender Terapeut Bookings online betalingsløsning EasyPay, så vil du kunne kombinere EasyPays funktion til automatisk at oprette faktura ved booking med e-conomics automatiske bogføring.
Dine faktura bliver altså både oprettet og bogført automatisk ved betaling. Du kan her læse udførlig guide til opsætning af EasyPay. EasyPay er nemt og sikkert at installere og koster 1,9 % + 1,5 kr. per transaktion.
Hvis du er nysgerrig på at læse mere, så har e-conomic lavet en masse af deres egne guides inde på deres e-copedia, hvis der er noget i føler i ikke har fået svar på her. Der har de selv samlet en masse nyttige informationer.