Denne hjælpeside vil gennemgå hvordan du tilføjer ressourcer til dine ydelser med app’en Ressourcestyring, både i form af en skriftlig gennemgang og en videoguide nederst på siden.
Med denne app kan du let administrere dine ressourcer i klinikken og undgå dobbeltbookinger af rum eller udstyr. Du kan oprette en ressource til lige nøjagtig det, du ønsker. Når du har oprettet en ressource, kan du tilknytte dem til en ydelse. Derefter kan du vælge, at ydelsen og dens tilhørende ressource skal blokeres på tværs af kalendere, når den bliver booket af en klient.
Denne blokering vil virke på tværs af kalendere. Et eksempel kan være følgende:
Du har fem medarbejdere, der alle har en ydelse tilgængelig i hver deres kalender, hvor en speciel type udstyr skal bruges. Du har kun to stk. af denne type udstyr tilgængelig i din klinik. Du kan da oprette en ressource navngivet efter udstyret (f.eks. “Løbebånd”), og angive antallet til at være 2. Når du har tilknyttet ressourcen til de ønskede ydelser, så vil systemet automatisk blokere for alle disse kalendere, hvis ydelsen/ressourcen er blevet booket 2 gange i det samme tidsrum. På den måde sikrer du, at det nødvendige rum eller maskine altid er tilgængelig 🙂
og derefter genbruge den til at blokere tilgængelighed på tværs af flere kalendere via din online booking.
Ressourcestyring-app’en koster 39 kr/md at aktivere, og du kan komme i gang med at bruge den på vores Apps-side, ved at klikke på “Aktiver”:
For at oprette nye ressourcer skal du gå ind på din konto og gå til Indstillinger –> Ressourcestyring, og klikke på knappen Tilføj ressource. Du får derefter følgende vindue frem:
Her skal du gøre følgende:
Når du har oprettet en eller flere ressourcer, kan du administrere og redigere dem på følgende liste under dine indstillinger:
Nu, hvor du er færdig med at oprette ressourcer, kan du tilknytte dem til dine ydelser. Det gør du ved at gå til oversigten over dine ydelser og vælge den ydelse, du vil knytte en ressource til. Hvis du endnu ikke har oprettet en ydelse, skal du klikke på “Opret ny” øverst til venstre i hjørnet. Du kan også tilknytte flere ressourcer til en enkelt ydelse:
Hvis du vil tilføje en ressource til en allerede eksisterende ydelse, så gå til Ydelser-menuen, og klik på den ønskede ydelse. Vælg herefter menuen Ressourcer, og tilknyt det ønskede antal ressourcer:
Intet vil ændre sig for dine kunder i din Online Booking. De vil fortsat kunne booke deres aftaler som sædvanlig. Bag kulisserne sikrer appen Ressourcestyring, at hvis f.eks. et massagerum ikke længere er tilgængeligt på et bestemt tidspunkt, vil andre ydelser relateret til dette rum ikke længere være tilgængelige i din Online Booking i denne periode, hvis du har oprettet det for denne ressource. Hvis du tilbyder en ydelse i flere kalendere, fungerer dette også på tværs af kalendere.
I denne video gennemgås aktivering og opsætning af Ressourcestyring-app’en. Det vises, hvordan man opretter ressourcer, tilknytter dem til ydelser, og hvordan det hænger sammen med blokering af kalendere i Online Booking: