Kontakter og betalere

Hvad er “Kontakter og betalere”?

“Kontakter og betalere”-app’en giver dig mulighed for at oprette kontakter og andre betalere i Terapeut Booking.

En anden betaler kan være alt fra en forælder, søskende, slægtninge til et forsikringsselskab osv., og det giver dem mulighed for at betale på vegne af klienten. For at aktivere det skal du gå til “Apps” på din konto og klikke på Aktiver ud for “Kontakter og betalere”. Den koster 39 kr. om måneden at aktivere. Denne hjælpeside vil med tekst og videoguide nederst på siden hjælpe dig godt i gang med at benytte app’en.

Hvordan fungerer “Kontakter og betalere”-appen?

Hvis du har aktiveret app’en, og går ind under “Indstillinger” –> “Kontakter og betalere”, vil du se følgende side:

Oversigt over Kontakter og betalere menuen

I ovenstående eksempel har vi allerede oprettet nogle eksempler på andre kontakter og betalere. Hvis vi klikker på + Opret kontakt, vil vi blive spurgt om hvilken kontakt type vi vil oprette; en person eller en virksomhed:

Vælg mellem person eller virksomhed

Hvis vi vælger at oprette en virksomhed, vil vi da blive vist en hel del felter, der kan udfyldes:

Felter til Kontakter og betalere

Disse felter vil da blive tilknyttet kontakten. Relevante felter vil blive automatisk udfyldt, hvis kontakten f.eks. tilknyttes som betaler til en faktura for en klient. Dette vil beskrives nærmere i de følgende afsnit.

Opret et forsikringsselskab som kontakt

Hvis en eller flere klienter ofte får deres behandlinger helt eller delvist betalt af et forsikringsselskab, kan det være smart at oprette forsikringsselskabet som en kontakt. Som vist i skærmbilledet overfor, vil der være mulighed for at udfylde alle relevante informationer om forsikringsselskabet. Hvis man f.eks. udfylder EAN nummer-feltet, vil dette felt automatisk blive udfyldt, hvis du vælger at sende en faktura til netop dette forsikringsselskab.

Hvordan fungerer det så i praksis? 

Når du har oprettet dit forsikringsselskab, vil du kunne gå ind på en klientprofil, og tilføje forsikringsselskabet under “Kontakter og betalere”-menuen. Her kan du klikke + Opret kontakt:

Kontakter og betalere menu på klientprofil

Du vil da have mulighed for at vælge en af de kontakter du har oprettet via en drop-down menu. Du vil også kunne angive det tilskud, som kontakten typisk betaler for klienten. Herefter du vil du også kunne vælge, om kontakten skal modtage en kopi af aftalebekræftelsen på e-mail/SMS:

Tilføj kontakt felter til klientprofil

Klik da Gem, og kontakten vil være tilknyttet klientens profil. Scroll ned til afsnittet Opret og send faktura til kontakt/betaler, for at få demonstreret hvordan en faktura oprettes og splittes op ved at tilknytte en anden betaler.

Opret en person som kontakt

Ved oprettelse af en person som kontakt gælder samme princip som netop beskrevet ovenfor. Det kan være relevant at oprette en person som betaler/kontakt, hvis du f.eks. har en forælder, der betaler for deres barn, som er klient hos dig. 

Opret faktura med anden kontakt/betaler

Gå til “Fakturaer”-menuen og vælg “Opret ny faktura”. Her vælger du den ønskede klient og ydelse. Hvis der skal tilvælges en kontakt som betaler, så vælger du dette i “Tilskud”-feltet: 

Vælg anden betaler

Du vil her kunne vælge mellem de kontakter, som er tilknyttet til klientens profil. Når kontakten er valgt, vil fakturaen blive opdateret med den stamdata, du har udfyldt for kontakten. Du vil kunne vælge, om klientens oplysninger skal fremgå af fakturaen eller ej, samt tilpasse andre individuelle data på fakturaen.

Det faste beløb eller procentvise beløb der er knyttet til kontakten, vil blive automatisk tilføjet til fakturalinjen for ydelsen:

Delbetaling

Bemærk: Klientens delfaktura kan blive indberettet automatisk til Sygeforsikringen Danmark, hvis klienten er medlem af Danmark, og hvis det er en tilskudsgivende ydelse, der er tilknyttet fakturaen.

Godkend og send faktura til kontakt/anden betaler

Når du har tjekket, at alt ser korrekt ud, vælger du “Godkend fakturaer” og bekræfter:

Godkend anden betaler faktura

Fakturaen vil nu blive splittet automatisk op i to. 

Én faktura vil indeholde kontaktens delbetaling, og den anden vil indeholde kontaktens delbetaling:

Kontakter og betalere

Hvis det er en forsikring, og du har gemt EAN-nummeret i kontaktens stamdata, vil du blot kunne klikke “Mere” –> “Send med EAN”. Felterne for EAN-afsendelse vil være auto-udfyldt, og du vil blot skulle bekræfte afsendelsen. 

Klientens delbetaling vil da på almindelig vis kunne sendes til klienten.

 

Video af Kontakter og betalere

Herunder ses en video, der kort gennemgår opsætning og arbejdsflow med Kontakter og betalere-app’en:

Tilbage til toppen

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close