Der vil altid være tidspunkter, hvor du vil skulle annullere betalinger og refundere beløbet til din klient. Men det er der ingen grund til at bekymre sig om. Den følgende guide vil gennemgå præcis hvilke muligheder du har til dette med EasyPay.
Så længe betalingen er i din beholdning, hvilket betyder at din bank har reserveret pengene for at sikre at der er et tilstrækkeligt beløb på din klient konto til at fuldføre betalingen, så vil du let kunne refundere betalingen gennem Terapeut Booking.
For at annullere betalingen skal du klikke på menupunktet ‘EasyPay’ øverst på siden. Her vil du finde alle transaktioner fra dine klienter. Når du klikker på en trukket betaling, vil du se alternativet: ‘Refunder betaling’:
Derefter kan du vælge at refundere betalingen og oprette en kreditnota. Du kan også vælge at refundere betalingen, og markere fakturaen som ‘ikke betalt’. Som udgangspunkt anbefaler vi at oprette en tilknyttet kreditnota, når man refunderer et beløb.
Hvis betaling kun er reserveret, hvilket betyder at du har valgt først at trække beløbet fra din klient efter jeres aftale, så behøver du ikke oprette kreditnota for denne aftale. I stedet kan du ganske simpelt slette betalingen.
Når transaktionen er blevet accepteret af banken, vil du ikke længere kunne annullere betalingen gennem EasyPay. Det skyldes, at betalingen ikke længere er i din beholdning. For at refundere en betaling, vil du i stedet manuelt skulle overføre beløbet gennem din bank. Herefter kan du oprette en kreditnota i systemet, og sende den til din klient.
For at oprette en manuel kreditnota, gå til ‘Fakturaer’ i den øverste menu, og klik på Opret ny kreditnota.
Her kan du vælge hvilken faktura der skal tilknyttes kreditnotaen. Al nødvendig information omkring fakturaen vil da automatisk blive overført til kreditnotaen. Endelig, send kreditnotaen til din klient som en faktura for tilbagebetalingen.