Refunder online betalinger

Der vil altid være tidspunkter, hvor du vil skulle annullere betalinger og refundere beløbet til din klient. Men det er der ingen grund til at bekymre sig om. Den følgende guide vil gennemgå præcis hvilke muligheder du har til dette med EasyPay.

Refunder en betaling mens den stadig er i din beholdning

Så længe betalingen er i din beholdning, hvilket betyder at din bank har reserveret pengene for at sikre at der er et tilstrækkeligt beløb på din klient konto til at fuldføre betalingen, så vil du let kunne refundere betalingen gennem Terapeut Booking.

For at annullere betalingen, gå til ‘Indstillinger’ i den øverste menu og vælg EasyPay. Her vil du finde alle transaktioner fra dine klienter. Når du klikker på en trukket betaling, vil du se alternativet: ‘Refunder betaling’:

Billede af refundering

Derefter kan du vælge at refundere betalingen og oprette en kreditnota. Du kan også vælge at refundere betalingen, og markere fakturaen som ‘ikke betalt’. Som udgangspunkt anbefaler vi at oprette en tilknyttet kreditnota, når man refunderer et beløb.

Billede af måde man kan refundere på

Hvis betaling kun er reserveret, hvilket betyder at du har valgt først at trække beløbet fra din klient efter jeres aftale, så behøver du ikke oprette kreditnota for denne aftale. I stedet kan du ganske simpelt slette betalingen.

Refunder en betaling efter pengene er overført

Når transaktionen er blevet accepteret af banken, vil du ikke længere kunne annullere betalingen gennem EasyPay. Det skyldes, at betalingen ikke længere er i din beholdning. For at refundere en betaling, vil du i stedet manuelt skulle overføre beløbet gennem din bank. Herefter kan du oprette en kreditnota i systemet, og sende den til din klient.

For at oprette en manuel kreditnota, gå til ‘Fakturaer’ i den øverste menu, og klik på Opret ny kreditnota.

Billede af kreditnota

Her kan du vælge hvilken faktura der skal tilknyttes kreditnotaen. Al nødvendig information omkring fakturaen vil da automatisk blive overført til kreditnotaen. Endelig, send kreditnotaen til din klient som en faktura for tilbagebetalingen.

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close