Opret flere forskellige kalendere

Hvorfor bruge flere forskellige kalendere?

Der er flere grunde til at det kan være en fordel for din praksis at oprette og anvende flere kalendere. Den mest oplagte grund er naturligvis hvis du har flere medarbejdere, der bruger systemet på samme tid. Men det kan også være, at du arbejder på forskellige lokationer og har brug for en kalender til hver adresse. Eller at du vil tilbyde en specifik ydelse på en specifik ugedag.

Det er vigtigt at være opmærksom på, at to kalendere ikke blokerer for hinandens ledige tider. Med andre ord, hvis du har oprettet en aftale i Kalender A, vil klienterne stadig være i stand til at booke en aftale i Kalender B på den præcis samme dag og tid. Dette betyder, at hvis du arbejder alene som behandler, så anbefaler vi at du kun bruger én kalender, eller at du alternativt er forsigtig med ikke at sætte de samme åbningstider i flere kalendere. Ellers kan du hurtigt risikere at blive dobbelt-booket.

Hvordan man tilføjer en ny kalender

Hvis du vil tilføje en ny kalender, start med at gå til din kalenderforside. Klik da på ”Kalendere”-knappen til højre øverst på siden. Her vil du kunne oprette en ny kalender ved at klikke ”Tilføj kalender”.

Vælg muligheden “Standard”, for at oprette en ny kalender der ikke er direkte tilknyttet en medarbejder. Et overblik over din nye kalender vil nu komme frem. Her kan du udfylde al den nødvendige information om din nye kalender.

Navn og beskrivelse af din nye kalender vil være synlig for klienter i din Online Booking. Derfor er det en god idé at vælge et navn, der kan forklare hvor dine klienter booker deres nye aftale. Hvis kalenderen er tiltænkt bookinger på en bestemt lokation, skriv adressen på den lokation. Eller hvis din kalender vil være tilknyttet en bestemt medarbejder, skriv det fulde navn på denne medarbejder, og tilknyt en kort beskrivelse omkring deres professionelle kunnen.

Farven på din kalender er der til at hjælpe dig med at få overblik over dit skema. Det kan derfor være en god idé at vælge forskellige farver for forskellige kalendere, så du let kan identificere hvilken kalender hver aftale hører til i dit kalenderoverblik.

Til sidst skal du vælge om din kalender skal vises i din Online Booking eller ej. Klik derefter ”Næste”.

I det sidste trin, kan du vælge at tilbyde alle dine ydelser i din nye kalender eller kun et bestemt antal ydelser. Hvis en specifik medarbejder for eksempel kun tilbyder enkelte ydelser, kan du vælge kun at tilbyde disse. Hvis en klient herefter klikker på medarbejderens kalender i din Online Booking, vil de kun have mulighed for at vælge mellem de ydelser medarbejderen tilbyder.

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close