Optimer din klinikadministration med Terapeut Bookings journalsystem: En komplet guide til effektiv klinikstyring

Nikolaj
08-04-2024
8 minutters læsetid
Få et godt overblik over din klinik!

At lede en klinik kræver mere end blot faglig ekspertise. Effektiv klinikadministration er nøglen til at sikre en problemfri drift og levere høj behandlingskvalitet til dine klienter. Vores ønske er at give klinikejerne de bedste forudsætninger for at en klinik kan trives og vokse. Vi ved nemlig, at der er mange ting man skal holde styr på når det gælder klinikadministration, så det ansvar vil vi gerne hjælpe jer med at løfte – Jo mere af det man kan automatisere, desto nemmere bliver det for dig som klinikejer. 

Med dette blogindlæg, har vi forsøgt at skabe et overblik over, hvad Terapeut Booking kan hjælpe med. Læs med og bliv klogere på vores system. Måske finder du endda noget, som du ikke vidste at man kunne automatisere. 

Skriv journaler nemt og sikkert.

Journalsystem

Skab struktur i dine notater med vores centraliserede journalsystem

En af de afgørende opgaver i klinikadministration er journalisering. Terapeut Booking tilbyder en intuitiv journaliseringsfunktion, der gør det let at opretholde præcise og strukturerede klientoptegnelser. Dette øger effektiviteten og sikrer overholdelse af gældende GDPR-regler gennem høj fortrolighed og datasikkerhed.

Journalen er nem at tilgå fra forskellige steder i systemet, så du kan finde den arbejdsrutine der passer dig bedst med så få klik som muligt. I vores journalsystem kan du tilføje billeder og filer, hvilket gør at du nemt kan indkorpere journaliseringen til dine allerede eksisterende arbejdsprocesser. Vi opbevarer selvfølgelig alle journaler sikkert i al den tid du har behov for, så du ikke skal bekymre dig om en opbevaringsløsning. 

GDPR

Brug tjeklisten til at beskytte dine klienternes fortrolighed

Terapeut Booking er udviklet med fokus på at opfylde de strengeste krav til beskyttelse af klientdata i henhold til GDPR. Med avancerede sikkerhedsforanstaltninger og regelmæssige opdateringer sikrer vi, at din kliniks online klinikadministrationssoftware altid er i overensstemmelse med de seneste databeskyttelsesstandarder. 

Vi ved godt, at GDPR ikke altid er lige nemt at gennemskue, derfor har vi udarbejdet en GDPR-tjekliste. Med denne tjekliste kan du nemt se, hvad der er krævet af dig, og hvilke ting vi har styr på for dig. Nemmere bliver det ikke. Sammen med listen finder du også detaljer om vores GDPR-tiltag, som beskriver, hvad vi gør, for at overholde GDPR-kravene. Du bliver altså GDPR-ekspert på ingen tid med vores miniguide. 

Terapeut Booking overholder de nyeste GDPR-standarder, så du trygt kan opbevare dine data hos os.

Effektiv klienthåndtering

Optimer brugeroplevelsen med automatiserede beskedflows og faktura

Vores system tilbyder en omfattende klienthåndteringsløsning, der strømliner kommunikation, booking og opfølgning. Ved at automatisere disse processer giver Terapeut Booking din klinik mulighed for at fokusere mere på klientpleje og mindre på administrative opgaver. Du bestemmer selv præcis hvornår din klient skal modtage beskeder angående aftaler, så du nemt kan tilpasse det eksempelvis en aflysningspolitik. 

I oprettelsen bliver du præsenteret for en række valgmuligheder, så du kan skræddersy beskedflowet direkte efter din virksomheds behov. Vil du gerne sende en opfølgende besked efter 6 måneder? Intet problem. Skal din kunde have et spørgeskema et par dage inden jeres aftale? Det klarer vi også. Hertil får du den den første påmindelses-SMS helt gratis. Læs mere om vores Gratis SMS-påmindelser og find nye muligheder med automatiserede beskeder. 

Tilpasselige funktioner

Skræddersy dit system efter din kliniks behov med et stort udvalg af funktioner

Terapeut Booking er ikke en one-size-fits-all løsning. Med et væld af funktioner og apps kan du tilpasse systemet til nøjagtigt at imødekomme dine kliniks unikke behov. Gennem tilpasning af fakturering, indberetning og betaling, skaber vores software et skræddersyet administrativt miljø. Du kan altså nemt tilføje og fjerne funktioner og apps alt efter dine nuværende behov, så du ikke skal betale for mere end det du bruger. 

Vi tilføjer løbende nye funktioner, og er også interesseret i at høre, hvad du har af ønsker til vores system. Du kan nemt få dig et overblik over alle de nuværende funktioner og apps på vores hjemmeside. Vi tilbyder også muligheden for, at du kan tilkoble dit eget system til vores ved vores åbne API. Vi har udviklet en udførlig API-dokumentation, så det er super nemt for dig at komme i gang med. 

Sammensæt systemet, så det passer til dine behov!

Spar tid i hverdagen

Fokuser på dine behandlinger ved at effektivisere forretningsprocesserne

En af de primære fordele ved Terapeut Booking er dets evne til at frigøre tid. Ved at automatisere administrative opgaver kan du bruge mindre tid på papirarbejde og mere tid på at levere ydelser af høj kvalitet til dine klienter. Samarbejdsklinikker har allerede draget fordel af vores system, og det har gjort en betydelig forskel i deres daglige arbejdsprocesser. 

Med vores intuitive online booking og automatiske fakturering, behøver I kun at koncentrere jer om at behandle jeres klienter. Det er jer der kender jeres klienter bedst, så vi giver jer muligheden for at tilpasse jeres bookingflow til jeres klienter. Så snart det er sat op, så begynder bookingerne at flyde ind. Hvis I får lidt for travlt, kan I med fordel benytte jer af vores venteliste-app, så er I sikret i tilfælde af et (sent) afbud. 

MitID-login

Hold sikkerhedsniveauet højt i din virksomhed med MitID eller to-faktor godkendelse

Det er altid rart at vide, at man har styr på, præcis hvem der har adgang til ens system. Når der er flere brugere i det samme system, er det godt at vide, at alle er godkendte brugere. Med integrationen af MitID tilbyder Terapeut Booking en avanceret sikkerhed i login-processen. Dette beskytter ikke kun dine klientdata, men skaber også tillid blandt dine klienter ved at demonstrere engagementet i datasikkerhed. MitID giver klinikken et velkendt og trygt loginsystem. 

Hvis du ikke ønsker at bruge MitID, men stadigvæk gerne vil drage fordel af to-faktor godkendelse, så har vi også løsningen til dette. Du bestemmer altså helt selv, hvordan du vil sikre dit system fra uvedkommende. 

Spar tid i hverdagen!

Forsikringsintegrationer

Indberet nemt og sikkert til forskellige forsikringer med vores integrationer

Terapeut Booking gør forsikringsindberetninger enkle og effektive ved at integrere med forsikringsselskaber som TRYG behandlerbooking, Sygeforsikringen “danmark” og MedCom. Dette sparer ikke kun tid, men sikrer også nøjagtig og problemfri indberetning og afregning. Indberetningerne foregår helt automatisk, og vi sidder klar til at hjælpe med at sætte det op til dig. 

Bruger du andre sundhedsforsikringer, så klarer vi selvfølgelig også dette. Du kan både gøre dette ved at splitte fakturaen op, have det med eller uden CPR-nummer eller sende det via EAN. Der er altså en høj grad af tilpasning, så du kan klare det hele direkte fra systemet. 

Medarbejderfunktion

Administrer dit personale i klinikken med vores medarbejder- og indlejerfunktion

Administrering af flere ansatte i klinikken bliver let med Terapeut Bookings medarbejderfunktion. Denne integration forenkler planlægning, opfølgning og kommunikation, så din klinik kan fungere sømløst med et effektivt team. Du kan selv styre hvor meget dine medarbejdere skal have adgang til i systemet, så du kan have varierende typer af medarbejdere. Du kan ligeledes trække medarbejderspecifik data ud, så der kan holdes styr på den enkeltes omsætning. 

Udover medarbejderfunktionen har vi også en indlejerfunktion. Du får altså muligheden for at skelne mellem hvem der er indlejer og hvem der er medarbejder, og kan se indlejerens omsætning direkte i systemet. Du kan derfor bruge mindre tid på at administrere andre, og mere tid på det du gerne vil. 

Gør det nemt at have medarbejdere og indlejere i din klinik!

Integreret bogføring

Gør bogføringen let og enkel ved at integrere dit bogføringsprogram til systemet

Terapeut Booking gør økonomistyring smidig ved at integrere med velkendte bogføringssystemer som Dinero, Billy og e-conomic. Dette giver din klinik mulighed for at opretholde nøjagtige regnskaber uden besvær. Så snart en faktura oprettes i Terapeut Booking bliver den sendt afsted via det system du har valgt, så du slipper for at skulle oprette den samme faktura to gange. Det samme gælder for kreditnotaer eller hvis du modtager en betaling. Vores integrationer sørger for, at dataen fra os havner korrekt i dit bogføringsprogram – hurtigt og sikkert. 

Sikker online betaling

Få betaling fra dine klienter med vores sikre online betalingsløsning

Vores online betalingsløsning, EasyPay, sikrer dig en nem online betaling for dig og dine kunder. Det bliver nemt og sikkert, hvilket betyder, at dine kunder ikke klikker væk på grund af en besværlig købsproces. Dette ikke kun optimerer kundefaktureringen, men sikrer også, at din klinik forbliver økonomisk effektiv. Du kan hertil selv vælge om dine kunder skal betale inden en aftale eller ej. 

Foretrækker du MobilePay, så er det også muligt. Her sender du blot en MobilePay-faktura til dine klienter, som så kan betale med et enkelt swipe. Udover er der selvfølgelig også mulighed for at sende faktura som skal betales med bankoverførsel, hvis dette foretrækkes. Det bedste af det hele er, at det sendes direkte over i dit foretrukne bogføringsprogram, så snart en betaling er modtaget eller registreret. 

Prøv EasyPay, vores nemme online betalingsløsning.

Terapeut Booking skaber overblik og effektiviser din klinikdrift

Terapeut Booking er ikke bare et klinikadministrationssoftware; det er en fuldt integreret løsning designet til at forbedre og lette arbejdslivet for alle typer klinikker. Med fokus på enkelhed, tilpasning og effektivitet er det din nøgle til at opnå optimal klinikadministration og levere førsteklasses klientpleje. 

Vi udvikler løbende systemet til vores kunders behov, så hvis ikke du finder lige nøjagtigt den funktion du leder efter, er du altid velkommen til at skrive til os på [email protected] for at høre, om det er noget vi kan tilføje. Alle andre spørgsmål er selvfølgelig også velkomne. Vores support sidder klar til at hjælpe dig godt i gang, så tag det første skridt mod en mere effektiv klinikstyring. 

Opret en gratis bruger i dag, og få et førstehåndsindtryk af, hvordan Terapeut Booking kan imødekomme dine unikke behov. 

Tak for at læse med!

Tilbage til toppen

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close