Opdateret: Sælg dine produkter gennem Terapeut Booking

19-09-2020
3 minutters læsetid

Hej, skønne brugere! 

Endnu en lille update her fra Terapeut Booking. Jeg har på det seneste fået en del spørgsmål og henvendelser fra vores trofaste brugere, vedrørende salg af fysiske produkter og hvordan det fungerer i forhold til at fakturere det i systemet (til sidst vil der lige være en lille mini guide i forhold til, hvad man gør hvis man kommer til at lave fejl i faktureringen) 🙂

I den forbindelse tænkte jeg, at jeg ville sætte nogle ord på hvordan man nemt kan sætte det op i sin faktura, da man jo ikke rigtigt kan kalde det en “ydelse”. 

Ydelser refererer kort sagt til de behandlinger som din klinik tilbyder, som klienterne kan booke sig ind på, gennem Online Booking.

Eksempel: Er man yogainstruktør, tilbyder man naturligvis yogatimer og måske endda også produkter ved siden af, såsom yogamåtter, yoga bolde og andet yogaudstyr. Derfor er det vigtigt at kunne fakturere det korrekt fra starten, så der ikke opstår en masse forvirring både for dig, men også din klient!

Sælger du produkter som supplement i din klinik og gerne vil fakturere det i systemet, så læs med her!

Som jeg nævnte ovenover er der faktisk en del af vores brugere, der sælger supplerende produkter ved siden af behandlingerne og derfor synes jeg det var vigtigt at komme med en lille heads-up på hvordan man fakturerer det i systemet 🙂

Der er faktisk to måder hvorpå man kan gøre det:

  1. Opret fakturaen med tillægsydelse direkte under den pågældende klient
  2. Opret fakturaen under “Faktura”-menuen

Når du har valgt den rette ydelse som klienten skal faktureres for, er der en knap der hedder “+ Tilføj ny linje”, hvor man har mulighed for at taste sin tillægsydelse ind. Super nemt og derudover er det også muligt indtaste rabat, hvis det er noget du kører med.

Et fint eksempel på hvordan en faktura kan se ud:

Fejl i fakturaen

En vigtig pointe, som vi også får spørgsmål omkring er om fakturaer kan ændres. JA, det kan de sagtens 🙂 Det er dog vigtigt lige at nævne at hvis det sker, at man har lavet en fejl i fakturaen, men har sendt den afsted – så skal man derfor:

  1. Oprette en kreditnota (annullering af faktura) på den forkerte
  2. Derefter oprettet en ny faktura med den korrekte data

Jeg håber at dette lille post gav jer lidt, hvis I sidder og har lidt problemer med at få oprettet tillægsydelser eller fakturaer.

Ellers er I meget velkommen til at skrive ind til vores dygtige supportteam på [email protected], som vil gøre deres bedste for at hjælpe jer 🙂