GDPR: Vælg selv hvilke informationer, der skal på dine bekræftelsesmails til dine klienter

Johanne Volkmann
21-09-2019
2 minutters læsetid

Efter fremmarchen af GDPR i løbet af de sidste år, har der været større og større fokus på korrekt håndtering af persondata. Dette kan have stor indflydelse på mange dele af en terapeuts arbejde, da man generelt arbejder med informationer om klienter, som er følsomme, og den slags data derfor kan komme til at indgå i stort set alle dele af klientforløbet:

  • Klienten booker sin tid, og vedkommendes informationer er nu i dine hænder.
  • Klienten modtager måske en bekræftelsesmail, som indeholder oplysninger om aftalen, og en påmindelses-SMS senere, som gør det samme.
  • Du skriver journal og fakturerer efter aftalen.

 

Det kan variere meget fra branche til branche, hvilke informationer der anses for følsomme, og hvad kravene til sikker håndtering egentlig er. Derfor er det vigtigt, at vi som bookingsystem giver dig størst mulig frihed til selv at kunne tilpasse systemet, så det passer bedst muligt til dine behov og din brug.

 

For at sørge for dette har vi nu lavet en opdatering i systemet, som gør, at du selv kan bestemme hvilke informationer skal med i dine klienters bekræftelsesemails. Så kan du helt selv tilpasse dem, så de ikke indeholder nogle informationer, som går i strid med lige præcis din branches krav til sikker håndtering af persondata!


Sådan gør du

  • Start med at gå ind under Indstillinger-menuen på din bruger.
  • Herinde vælger du menuen ‘E-mail og SMS’.
  • Så kan du vælge at redigere bekræftelsesmail under både ‘Kalender’ og ‘Online Booking’:

 

 

  • I de pop-up bokse, der kommer op, kan du trykke på øje-ikonet for at fjerne eller tilføje informationer til bekræftelsesmails.

 


Så skulle du gerne være klar til at tilpasse dine bekræftelsesmail til din branche krav til håndtering af persondata! 😀

 

Hvis du har nogle spørgsmål til dette eller andet, så skal du endelig skrive til mig på [email protected] Jeg sidder klar til at hjælpe alle ugens dage 😉

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close