Svar på juridiske spørgsmål

10-05-2021
5 minutters læsetid

I vores support modtager vi ofte spørgsmål om juridiske forhold.
Vi tager vores datasikkerhed meget alvorligt og har udviklet grundige og sikre processer til håndtering af juridiske spørgsmål.
For at gøre det lidt lettere at navigere rundt har vi forsøgt at samle alle nødvendige oplysninger i et blogindlæg.
Du kan forvente at lære mere om Terapeut Bookings To-Factor Authentication (2FA), og hvad du skal gøre, hvis du har mistet din 2FA-adgang.
Du finder også oplysninger om overførsel af kontoejerskab og hvordan man anmoder om en IP-adresse til en reservation.


Hvad er Terapeut Bookings to faktor autentificering?

Vi har udviklet en app, der forbedrer sikkerheden ved håndtering af kundedata, der kaldes “to-Faktor Authentication” (2FA).

Med 2FA kan du tilføje et ekstra lag af sikkerhed, når du logger ind på din Terapeut Booking-brugerkonto. Dette kan være særligt gavnligt for praktikere, der håndterer følsomme data.

Det er let at aktivere 2FA-adgang og gøres i 4 trin:

  • Aktivér appen i Terapeut Booking
  • Download Google Authenticator
  • Scan den QR-kode, du modtager fra Terapeut Booking med din Google Authenticator-app
  • Indsæt den 6-cifrede kode, du modtager

Når du har gennemgået trinnene og aktiveret 2FA-appen, skal du bruge Google Authenticator hver gang du logger ind på din Terapeut booking-konto ud over dine login oplysninger.

Er du interesseret i at lære mere om Terapeut Booking og GDPR? Du finder mere information her.

Hvad gør jeg, hvis jeg har mistet min 2FA-adgang?

Nogle af de e-mails, vi modtager i vores support, kommer fra kunder, der har mistet deres 2FA-adgang.

Dette kan for eksempel være fordi de har mistet deres telefon, slettet appen, fjernet forbindelsen fra appen eller noget helt andet.

Hvis du på en eller anden måde har mistet din 2FA-adgang, kan du ikke få adgang til din Terapeut Booking-konto.

Dette kunne dog let løses. Men vi tager vores forholdsregler. Hvis dette sker for dig, bedes du sende en e-mail til vores supportteam.

For at sikre, at vi giver adgang til den rigtige person, er vi nødt til at bekræfte brugeren. For at gøre det skal vi have mindst 3 forskellige former for information:

  • Et Foto af dit ansigt, mens du holder ID / pas. Fotoet skal være tydeligt synligt og læseligt.
  • Et foto / en PDF af en af dine seneste regninger, såsom telefonregning, elektricitet, gas eller noget andet, eller en direkte faktura fra Terapeut booking kan også gå. Det vigtigste er, at dit navn er angivet på regningen.
  • De sidste 4 cifre på det kreditkort, der blev brugt til at betale for dit Terapeut Booking-abonnement.

Når vi har modtaget disse oplysninger og har været i stand til at bekræfte brugeren, deaktiverer vi din 2FA på din konto, og du kan logge ind. Når du er logget ind, kan du altid genaktivere 2FA-adgangen. Denne proces er etableret for at sikre korrekt håndtering af følsomme data, så du føler dig sikker og din konto altid er i sikre hænder og ikke lander i de forkerte hænder.

Hvordan overfører jeg kontoejerskab uden at gå på kompromis med datasikkerheden?

Overførsel af ejerskab af din konto kan ske direkte i systemet. Det er intuitivt og gøres nemt gennem to trin:

1. Ryd op i dit system

Før du overfører ejerskabet, er det afgørende, at du “rydder op” i alle de oplysninger, du har gemt i dit Terapeut Booking-system. Med dette mener vi at slette alle nødvendige data, der potentielt kan føre til en overtrædelse af GDPR, hvis de ikke fjernes. Eksempel på dette kunne være:

  • Gemte klienter
  • Journaler
  • Fakturaer

Du bør også fjerne anden data, der ikke er nødvendige for, at den nye ejer af kontoen kan gemme. For eksempel kan du slette gemte ydelser, online kurser, statistik og mere. Uanset hvad du føler er nødvendigt for netop ikke at overtræde nogle regler og sørger for at dine klienters information er i de rette hænder.

2. Skift login informationer

Når du har ryddet op i systemet, er det tid til at ændre loginoplysningerne. Dette gøres under “Indstillinger” → “Din profil”. Her kan du ændre e-mailadresse og adgangskode. Når dette er ændret, overføres ejerskabet officielt. Den nye ejer af kontoen kan nu logge ind med den valgte e-mailadresse og adgangskode. Under den samme side kan du også ændre navnet på din praksis, adresse, momsnummer og mere.

Anmoder om booking-IP-adresser

Der er nogle tilfælde, hvor praktikere har brug for at vide den IP-adresse, der har tilmeldt sig en aftale eller købt noget (f.eks. Et online kursus). Vi tager vores datasikkerhed meget alvorligt. Derfor har vi formuleret et sæt krav, inden vi uddeler en IP-adresse til en af ​​vores kunder. Hvis du ønsker at anmode om en IP-adresse til en bruger, der for nylig har bestilt en aftale eller købt noget, skal du sende os en e-mail med følgende oplysninger: klientens navn / id dato og tidspunkt for reservation / køb grunden til, at de har brug for denne IP-adresse. Vi vil derefter kontakte de danske databeskyttelsesmyndigheder om denne specifikke sag og i samarbejde med myndighederne træffe en beslutning. Hvis der gives tilladelse, sender vi dig IP-adressen.


Vi håber, at dette gav dig et godt indblik i, hvordan vi i Terapeut booking ønsker at beskytte vores brugere og deres data.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på [email protected]

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close