Når du som nyuddannet behandler starter din egen praksis, kan det være både spændende og udfordrende. Der er ting, som kan virke svære at håndtere, såsom hvordan du effektivt styrer alt det administrative, så du kan fokusere på at give god behandling. Der er også spørgsmål om, hvordan du bedst tilbyder dine ydelser online og sørger for at følge reglerne om databeskyttelse (GDPR). En af de største udfordringer er at finde en smart måde at styre dine terapi- og konsultationsaftaler på.
Terapeut Booking er et omfattende værktøj til terapeuter, der gør det meget mere overskueligt at opstarte sin praksis som nyuddannede behandler. Terapeut Booking tilbyder dig blandt andet fleksibel kalenderstyring, nem fakturering og betalingsintegration, professionel online booking platform og ikke mindst sikre at persondataforordningen (GDPR) bliver overholdt for dig og din klinik. Denne guide vil fortælle dig om hvordan du kan bruge Terapeut Booking som din hjælper i mange udfordrende sammenhænge. Lad Terapeut Booking være din assistent, der hjælper dig med at gøre din praksis overskuelig.
- Fleksibel kalenderstyring
- Professionel online bookingplatform
- Nem betalingsintegration
- Redskaber i forbindelse med GDPR.
Fleksibel kalenderstyring
En udfordring for dig som nyuddannet behandler er at opretholde en struktureret tidsplan og finde en effektiv måde at administrere din kalender på. Hvordan sikre man sig at sine klienter får besked om aflysninger eller påmindelser inden aftaler? Hvordan undgår man dobbeltbooking? Hvordan holder man overblikket over sine aftaler? Terapeut Booking tilbyder en intuitiv kalenderstyringsfunktion, der gør det simpelt og overskueligt. Med Terapeut Booking kan du nemt tilpasse din kalender og angive dine tilgængelige tidspunkter for terapisessioner.
Du kan hurtigt opdatere din kalender med nye aftaler eller ændringer og sikre, at du har fuld kontrol over din arbejdstid. Systemet giver dig også mulighed for at indarbejde eventuelle ferieperioder eller begrænsninger, der passer til dine personlige behov. Og alt dette kan nemt synkroniseres med din personlige kalender. Terapeut Booking gør det simpelt og overskueligt at styre din kalender, så du kan effektivisere din praksis og fokusere på det, der betyder mest – dine klienter og deres velbefindende. Dyk ned i kalenderstyring og hav fuldt overblik over dine aftaler.
Professionel Online Bookingplatform
Det kan være en udfordring at holde hovedet koldt, når du skal håndtere dine bookinger og aftaler manuelt. Terapeut Booking løser denne udfordring ved at tilbyde en online bookingplatform, der gør mange udfordringer automatiseret. Dette gør det let for dine klienter at se dine tilgængelige tidspunkter og booke en session direkte via platformen og ind i din Terapeut Booking kalender. Det sparer tid og eliminerer behovet for manuel koordinering af aftaler, hvilket er en værdifuld ressource, der frigiver meget tid.
Online booking gør det bekvemt for dine klienter at planlægge deres sessioner uden at skulle ringe eller maile frem og tilbage. Du kan se din opdaterede kalender i realtime og vælge et tidspunkt, der passer dem bedst. Denne fleksibilitet gør det lettere for både dig og dine klienter at finde et passende tidspunkt, og det øger chancen for, at de booker flere sessioner og forbliver loyale over tid.
Med Online Booking åbner du op for mange muligheder, nye interaktioner med dine klienter samt en professional tilstedeværelse online. Læs mere om mulighederne og lær hvorfor Online Booking er et kraftfuldt værktøj til din praksis .
Problemfri betalingsintegration
At håndtere betalinger kan være en udfordring, især når det kommer til at sikre en professionel , sikker og bekvem betalingsproces. Med Terapeut Bookings egen betalingsløsning, som vi kalder Easypay, kan dine klienter let og sikkert købe dine ydelser. Dette giver dine klienter mulighed for at betale online ved booking af en aftale eller direkte når de selv booker sig ind på din online booking platform. Denne integration gør det nemt for dig at håndtere betalinger og sikrer, at både dine og klienternes oplysninger beskyttes pålideligt. Vi tilbyder også betaling via Mobilepay hvilket gør online betaling for dine klienter endnu lettere.
Med Terapeut Booking behøver du ikke bekymre dig om manuel fakturering eller risikoen for at miste betalingsoplysninger. Den integrerede betalingsløsning giver klienterne mulighed for at betale direkte på din online platform, hvilket skaber en bekvem og tryg betalingsoplevelse. Du kan også let generere fakturaer og holde styr på betalinger, hvilket forenkler din økonomistyring og minimerer fejl. Dette hjælper dig med at håndtere din praksis’ økonomi mere effektivt og tager udfordringen med økonomistyring fra dine skuldre.
Hjælp til at overholde GDPR-regler
At holde styr på GDPR-regler kan virke overvældende. Når du starter som nyuddannet behandler, er det afgørende at overholde persondatareglerne i henhold til General Data Protection Regulation (GDPR). Terapeut Booking er en platform, der er designet til at hjælpe dig med at opfylde disse regler og beskytte dine klienters personlige oplysninger. Terapeut Booking har implementeret omfattende sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte persondata. Dine klienters oplysninger opbevares sikkert og fortroligt på platformen. Der er truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at forhindre uautoriseret adgang, lækage eller misbrug af data.
Baggrunden for GDPR synes vi er vigtig. Som IT virksomhed er sikkerhed vores første prioritet, men desværre har GDPR også sat nye krav til sundhedspersonale i forhold til deres IT kompetencer. Det er her Terapeut Booking kommer ind i billedet. Vi stiller alle redskaber til rådighed i systemet som kan aktiveres og benyttes. Så kan du indhente samtykke, sende krypteret beskeder og øge din sikkerhed. Vi har lavet en tjekliste med alle de ting du som ny skal være opmærksom på i forbindelse med GDPR.
Tilpas din Terapeut Booking-profil med skræddersyede funktioner
Vi i Terapeut Booking ved, at hver praksis er unik, og der findes individuelle behov for behandlere. Derfor har vi gjort det muligt at tilføje og fjerne funktioner, så din Terapeut Booking-profil passer lige præcis til dig og din klinik. Vores funktioner er inddelt i det, vi kalder “Apps”. Hvis du for eksempel får en medarbejder, har vi en App, der hedder “Medarbejdere”, som tilføjer de nødvendige funktioner til din profil. Eller hvis du har brug for, at dine klienter kan tilmelde sig et abonnement i din klinik, kan du tilføje en App, der hedder “Abonnementer”. Med denne frihed kan du designe din Terapeut Booking-profil, så den passer til din praksis og dine klienter! Undersøg mange muligheder, udvidelser og apps der findes til Terapeut Booking.
Terapeut Booking som din pålidelige partner
Terapeut Booking er en omfattende løsning, der giver dig som behandler alle nødvendige værktøjer til at drive en succesfuld terapipraksis. Ved at adressere de udfordringer, nye behandlere står over for, hjælper Terapeut Booking med at lette processen med praksis’ opstart og administrativ håndtering. Terapeut booking tilbyder også kundesupport som vil hjælpe dig med alt lige fra tekniske problematikker til opsætning af din profil eller nødvendige funktioner. Hvis du har det mindste spørgsmål til platformen, er vi her for at hjælpe og guide dig! Du er også meget velkommen til at læse vores guide til hvordan du kommer godt i gang med Terapeut Booking. Med Terapeut Booking som din pålidelige partner kan du fokusere på at hjælpe dine klienter og bygge en solid og succesfuld praksis fra starten.