Forbind Terapeut Booking med Dinero og få automatisk bogføring

Camilla Hahn
29-03-2019
4 minutters læsetid
Dinero-logo
  1. Du kan nu forbinde Terapeut Booking med det populære regnskabssystem Dinero.

Når du har forbundet Dinero til Terapeut Booking, vil alle fakturaer og klienter du opretter i Terapeut Booking automatisk også blive oprettet i Dinero.

På den måde får du den super nemme fakturering i Terapeut Booking kombineret med de regnskabsmæssige fordele der er ved at have Dinero, som gør det super nemt, at lave bla. moms- og årsregnskab.

Vil du gerne sparer tid på administrativt arbejde, så du i stedet kan koncentrere dig om dine klienter?

Med Terapeut Bookings integration til Dinero kan du synkronisere dine fakturaer, klientdata og ydelser fra din Terapeut Booking konto direkte med din Dinero bruger. På den måde kan du nemt fortsætte med at bruge TB i det daglige arbjede samtidig med at bogføringen automatisk bliver registreret hos Dinero.

I guiden nedenfor viser jeg, hvordan du sætter integrationen op med Dinero via din TB konto. Har du ikke allerede en konto, kan du oprette en konto hos Dinero her.

①  Når du skal aktivere Dinero appen, starter du med at logge ind på din brugerkonto og klikker på menuen “Apps” i toppen af siden. Her finder du Dinero appen og klikker på den grønne knap, hvor der står “Aktiver”.

Visning af Dinero integrationen i Terapeut Booking app kataloget

② Efter du har aktiveret appen, popper der en infoboks op, men lidt information omkring appen. Her ruller du ned i bunden af siden og trykker på “Næste”.

Infoboks til opsætning af Dinero integration

③ I næste step bliver du bedt om at indtaste din API nøgle, som du finder inde på din Dinero konto. API nøglen finder du ved at:

  • Logge ind på din Dinero bruger.
  • Klik på “Indstillinger” (det lille tandhjul oppe i højre hjørne) –> “API“.
  • Klik på “Opret Ny API-nøgle”.
  • Udfyld “Beskrivelse”.
  • Klik på “Opret API-nøgle”.

Inde på Dineros hjemmeside, fandt jeg en rigtig god beskrivelse af, hvad en API-nøgle egentlig er og hvorfor det er nødvendigt, at du indtaster den her.

API

Når du har oprettet din API-nøgle (32-cifret kode) indsætter du den i feltet her, og klikker på “Næste”.

Felt til indsættelse af Dinero API nøgle

④ I næste step skal systemet have synkroniseret din allerede oprettede klienter i TB med Dinero. Ved at klikke på “Næste”, giver du TB adgang til automatisk at sende din klientdata over i Dinero. Næste gang du opretter en ny klient, vil denne automatisk blive oprettet i Dinero også.

Synkronisering af klienter

⑤ I sidste step kan du se dine Dinero indstillinger. Som udgangspunkt er indstillingerne sat op med standardværdierne i Dinero, så i de fleste tilfælde burde der ikke være behov for at skulle ændre noget her. Dog vil jeg anbefale dig, at du lige tjekker op på, at “Konti” er sat op korrekt, dvs. at “Salg af vare/ydelser m/moms er registreret korrekt i feltet for konto med moms og på samme måde med feltet uden moms. Hvis du på et senere tidspunkt oplever, at momsen ikke bliver registreret korrekt i Dinero, er der højst sandsynlig fejl i de to felter her. 🙈 Til allersidst klikker du på “Næste” i bunden af siden.

Synkronisering af ydelser og konti

⑥ Tillykke! 🎉 Dinero appen er nu blevet aktiveret, og du kan starte med at oprette nye fakturaer, som automatisk bliver registreret i Dinero.

Færdiggjort Dinero integration

EAN fakturering

Hvis du har kommuner, regioner eller ministerier som kunde i dun klient, så vil du nok få brug for at kunne sende regningen som en EAN faktura. EAN er den korte betegnelse for “European Article Numbering” og benyttes ofte til offentlige institutioner og virksomheder, som er oprettet i NemHandelsregisteret. EAN fakturaen adskiller sig fra den almindelige faktura på den måde, at der fremgår et 13-cifret EAN-nummer på fakturaen. Dvs. at hvis du skal sende en regning som en EAN faktura via TB, så vil du lige skulle gå ind og tilføje et EAN-nummer til klienten. Du tilføjer nummeret ved at klikke ind på klienten og derefter på den gørnne “Rediger”-boks i toppen af klientsiden.

EAN nummer i klientprofil

Når du så opretter en faktura i TB med en klient, hvor der er tilknyttet et EAN-nummer, så bliver fakturaen automatisk registreret i Dinero og sendes derefter af sted som en EAN faktura. ✅

Er der noget, som ikke helt giver mening, eller skulle du sidde med nogle spørgsmål til systemet, så husk du altid kan fange os på [email protected]. Vi sidder klar til at hjælpe dig videre! 😃

Var det ikke lige en guide til Dinero integrationen, du ledte var ude efter, men måske en guide til opsættelsen af e-conomic eller Billy appen, så kan du her ser de forskellige guides:
Tilbage til toppen

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close