Anden betaler kan være alt fra en forælder, søskende, slægtninge til et forsikringsselskab osv., og det giver dem mulighed for at betale på vegne af klienten. For at aktivere det skal du gå til “Apps” på din konto og klikke på “Anden betaler”.
Hvordan fungerer “Anden betaler”-appen?
Opret en ny faktura og vælg en anden betaler fra din liste. Vælg i næste trin, hvordan du ønsker at dele fakturaen op med enten (1) en procentdel eller (2) et fast beløb (f.eks. 200 kr). Når du opretter fakturaer med anden betaler afhængigt af betalers bidrag kan du nu få op til 2 fakturaer (1 til kunden og en anden til den anden part).
Når du endnu ikke har oprettet konti til de andre betalere, skal du blot klikke på knappen “Tilføj anden betaler”.
Nu vil du kunne vælge mellem Person eller Firma og tilføje alle nødvendige oplysninger. Herefter kan du blot vælge dem fra listen og sende dem den 2. faktura.