Troubleshooting af problemer med sygeforsikringen “danmark”

Camilla Hahn
15-07-2019
2 minutters læsetid
Rødt stofhjerte i farve holdt af kvinde

I tråd med de sidste to indlæg jeg har lavet her på bloggen de seneste to uger, omhandlende henholdsvis indberetning til sygeforskringen “danmark” med flere ydernumre gennem Terapeut Booking, og indberetning til andre sundhedsforsikringer gennem “danmark”, fortsætter vi i denne uge med “danmark”-temaet. Jeg får nemlig en del henvendelser omkring indberetning til “danmark” for tiden, og derfor tænkte jeg, at det ville være en god idé med et lille opslag, hvor jeg forklarer nogle typiske fejl, man kan komme til at lave i indberetningen. Mange af disse fejl kan du selv fange og nemt få rettet, for at få indberetningen til at virke, så dine klienter kan få deres tilskud.

Hvis du har tjekket, at alle tingene på denne liste er gjort rigtigt, så kan du selvfølgelig altid skrive ind til os på [email protected] – så skal vi nok hjælpe dig videre! 😀

Sygeforsikringen "danmark" logo


1. Har du fortalt “danmark” at du bruger Terapeut Booking som IT-leverandør?

  • Dette gælder både hvis du indberetter med et ydernummer eller flere.
  • For hvert ydernummer skal du være sikker på, at sygeforskringen “danmark” er informeret om, at du bruger Terapeut Booking som IT-leverandør sammen med dit ydernummer.
  • Dette betyder, at hvis du allerede har ydernumre fra andre aftaler, skal du manuelt ind og skrive en email til “danmark” hvori du angiver dit ydernummer (eller ydernumre) og siger, at du benytter Terapeut Booking som IT-leverandør.
  • Hvis du ikke tidligere har haft en ydernummer før Terapeut Booking kommer dette højst sandsynligt ikke til at være problem, idet du har angivet Terapeut Booking som IT-leverandør, da du oprettede dig.

2. Har du tastet det rigtige ydernummer ind i Terapeut Booking?

  • Det lyder banalt, men det kan ske for selv den bedste: har du tastet det rigtige ydernummer?
  • Jeg får en del henvendelser fra folk, hvor det viser sig, at de enten har tastet deres aftalenummer, et nummer på deres emailkorrespondence med “danmark”, eller sågar et telefonnummer ind i Terapeut Booking som deres ydernummer.
  • Derfor: der er intet galt i at dobbelttjekket – har du skrevet det rigtige ydernummer, og ER det nu også dit ydernummer, som du har skrevet i Terapeut Booking?

3. Er behandlingsdatoen rigtig?

  • Der kan godt blive rod med indberetningen, hvis du indberetter flere forskellige behandlinger på samme faktura, men ikke har flere forskellige behandlingsdatoer.
  • Derfor er det en god idé at dobbelttjekke, at dine forskellige ordrelinjer alle har en forskellig behandlingsdato på.
  • Vi har for nyligt lavet en opdatering i systemet, så du får en lille notifikation, hvis dine behandlingsdatoer ikke er forskellige for hver ordrelinje, så du kan nå tilbage og rette det, inden du godkender det. Men det er alligevel en god idé at tjekke dette på gamle fakturaer, hvis du har haft problemer med indberetningen.

Jeg håber, at dette kan hjælpe dig videre, hvis du sidder fast med en indberetning. Hvis dine indberetninger stadig ikke går igennem efter at have tjekket, at alt dette er korrekt, så skal du endelig bare skrive ind til os på [email protected].

Vi sidder altid klar til at hjælpe! 😀

Tilbage til toppen

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close