Med MobilePay Invoice klarer klienten betalingen med et enkelt swipe

22-06-2021
4 minutters læsetid

Hej igen alle sammen! 🙂

Der sker en del nyt i Terapeut Booking i disse dage! Nu er vi klar til at præsentere en yderst efterspurgt integration: nemlig MobilePay Invoice. De fleste af os kender nok til MobilePay, og har måske app’en liggende på mobilen, hvor vi kan bruge den til diverse betalinger i hverdagen. I denne blogpost vil jeg gennemgå hvad MobilePay Invoice er. Jeg vil også forklare hvordan integrationen fungerer, samt vise i en videointroduktion hvordan man sætter denne op.

Hvad er MobilePay Invoice, og hvordan kan det lette dit arbejde?

MobilePay er en digital betalingsform, der fungerer ved at du har dit betalingskort tilknyttet din personlige MobilePay-bruger. Den gør, at du har mulighed for at betale via din mobil til hvem som helst så let som ingenting. MobilePay Invoice er så blevet videreudviklet af den MobilePay-app vi kender, til brug af virksomheder. Kort og godt, så er MobilePay Invoice alt det du kender fra den almindelige MobilePay-app – den bruges blot til betaling af regninger.

Det næste naturlige skridt er, at lade MobilePay blive en del af dit online booking flow hvor klienten vil kunne betale med MobilePay mens de booker. Det er vigtigt, at nævne dette dog ikke er en del af denne første integration, så den integration kan ikke bruges i det henseende.

En kæmpe fordel ved denne form for betaling er, at dine kunder slipper for manuelt at taste ind, og dette ved vi kan være en hyppig grund til at man ikke får betalt regningen. I samme omgang slipper du for fejlindtastninger. Kunderne betaler altså hurtigt og nemt deres regning ved blot at swipe en enkelt gang. Det er en effektiv løsning til at imødekomme kundernes behov om at kunne klare alt fra mobilen, og 98 % betaler enten før eller senest på forfaldsdatoen.

Hvordan fungerer MobilePay Invoice i forhold til klienternes betaling?

  • Din klient oplyser navn og mobilnummer til din virksomhed, eller også modtager kunden et link til betaling med MobilePay.
  • Hvis klienten har oplyst navn og mobilnummer, vil de få en push-besked, når regningen er klar i MobilePay.
  • Når klienten har fået en push-besked, så vil klienten se regningen i MobilePay-app’en, og godkende med et swipe.
  • Under ”Aktiviteter” kan klienten se både betalte og ubetalte regninger.

Jeg vil nu gennemgå hvordan man opsætter integrationen i sit system, og herefter vise hvordan man sender sine fakturaer med MobilePay Invoice gennem Terapeut Booking.

Hvordan kommer jeg igang med integrationen til MobilePay Invoice?

Når du skal have sat integrationen op med din Terapeut Booking-konto, starter du med at gå ind under “Apps”-menuen, og scrolle ned ting “Betaling”-fanen. Her kan du aktivere app’en til MobilePay Invoice. Jeg har lavet en video, hvor jeg viser trin for trin hvordan man sætter denne integration op:


Pointer fra videoen:

  • Når du først aktiverer, bliver du bedt om at registrere dig som forhandler ved MobilePay Invoice. Før dette er gjort, vil MobilePay ikke kunne genkende dit CVR-nummer.
  • Det er let at sende anmodninger om betaling, og let at følge med i betalingen efter anmodningen er sendt.
  • Du kan eksportere dine faktureringer fra MobilePay ud af systemet under “Indstillinger” -> “MobilePay Invoice”.

Hvordan sender jeg fakturaer med MobilePay Invoice i Terapeut Booking?

Når du altså har fået integrationen op at køre, er du klar til at sende fakturaer med MobilePay Invoice. Når du går ind og opretter en faktura, som du skal sende til en klient, vil du nu se en ny knap øverst, nemlig ”Send med MobilePay”. Denne giver dig mulighed for at sende fakturaen til betaling med MobilePay.

For at det skal virke, er det afgørende at klienten allerede har MobilePay installeret på deres telefon. Hvis du prøver at sende en anmodning om betaling til et ikke gyldigt nummer, vil du få følgende besked:

Når anmodningen om betaling er sendt afsted, vil det fremgå af det lille MobilePay-ikon til højre på skærmen at anmodning om betaling er sendt afsted. Klienten har mulighed for at afvise din betaling, og du vil i så fald få en notifikation herom. Du vil så have mulighed for at sende en ny anmodning om betaling.

Når fakturaen bliver betalt, vil dette også fremgå af ikonet, og fakturaen vil automatisk blive markeret som betalt.

Nysgerrig på mere? Aktiver app’en i dag!

Jeg håber denne gennemgang har givet en fornemmelse af, hvordan det kommer til at fungere i vores system. Hvis i har de mindste spørgsmål, så send dem endelig vores vej ved at skrive til os i supporten på [email protected]. Så vil mine kolleger og jeg sidde klar! 😊

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close