Tilkobler du Dinero til din Terapeut Booking, bliver det pludselig legende let at holde regnskab

Sally Klie
28-12-2021
6 minutters læsetid
Terapeut Booking kalenderforside

Hej alle sammen, og velkommen til den nye og reviderede guide til opsætningen af Dinero integrationen til Terapeut Booking

Regnskab er ikke alles kop te, og hvis det ikke er en evne du selv mestrer, er der plads til mange fejl og mangler i papirerne. 

Heldigvis har Terapeut Booking en Dinero integration, så du kan få hjælp af Dinero til dine regnskaber. Tilkobler du Dinero til din Terapeut Booking, bliver det pludselig legende let, at holde regnskab, og du undgår dumme fejl oveni! 


I dette blogpost kan du læse lidt om, hvorfor det er smart at bruge Dinero, og hvordan du tilkobler det til din Terapeut Booking.

Med Terapeut Bookings integration til Dinero kan du synkronisere dine klientdata, ydelser og ikke mindst fakturaer fra din Terapeut Booking konto direkte ind til din Dinero bruger. På denne måde er det nemt at fortsætte med at bruge Terapeut Booking til dit daglige arbejde, på samme tid med, at du automatisk kan få registreret hele din bogføring hos Dinero, og få et rigtig godt overblik. Smart!

Det er vigtigt at nævne, at du med denne forbindelse til Dinero får overført dine data fra Terapeut Booking til Dinero. Forbindelsen går ikke den anden vej og det betyder at data du opretter hos Dinero ikke bliver sendt og vist i Terapeut Booking.

Det du får hos os i Terapeut Booking, er selvfølgelig et fantastisk booking system, men også en overskuelig faktura-menu. Det du får ved netop at integrere med Dinero, er et sted, der samler kvitteringer og overblik over dine indtægter og udgifter, så du nemt kan se, hvad der foregår. Derudover kan du give adgang til din revisor, så de kan se dit regnskab på en overskuelig måde. Du kan med Dinero også nemt tilføje rykker-gebyrer for forfaldne fakturaer. Derfor er det rigtig smart at integrere Dinero med din Terapeut Booking, da du på denne måde kan have overblik over hele dit budget, og ikke blot din kliniks fakturaer.

Nedenstående finder du guides til, hvordan du tilkobler Dinero til din Terapeut Booking konto. Har du ikke en konto hos Dinero kan du oprette en gratis konto hér

Her har du en billede-guide til opsætningen af Dinero integrationen. Længere nede på siden finder du en video-guide

  1. Log ind på din Terapeut Booking, og gå til “Apps” oppe i marginen. Derefter finder du Dinero under “Regnskab”. Klik “Aktiver”.Dinero app activation DA
  2. Derefter popper information omkring appen op. Læs dette, og klik “næste”. Dinero setup DA
  3. Du vil her blive bedt om, at indtaste din API-nøgle. Den finder du ved at:
    1. Gå ind på din Dinero-konto
    2. Tryk på “integrationer” i venstre side
    3. Derefter står der i det øverste højre hjørne “Dine API nøgler”. Her klikker du “opret ny API nøgle”
    4. Tada!
      Dinero API key
  4. Indtast denne i feltet på Terapeut Booking. Klik “næste”
    Dinero API key
  5. Dernæst skal du “matche” dine klienter hos Terapeut Booking med Dinero. De bliver synkroniseret, og overføres til Dinero. Dine fremtidige klienter og fakturaer bliver helt automatisk overført til din Dinero-konto så snart de oprettes.Dinero client settings DA
  6. Nu kan du se alle dine Dinero indstillinger. Som udgangspunkt er alt helt i orden her. Dog kan det varmt anbefales, at “konti” er sat helt korrekt op – altså at “salg af vare/ydelser m/moms” er korrekt registreret. Ligeledes med feltet uden moms. Hvis du på noget tidspunkt oplever, at der er fejl i noget med momsen, kan det nemlig være her fejlen ligger.
    Dinero settings DA
  7. Din Dinero app er nu aktiveret! Nu vil alle fakturaer automatisk blive overført til din Dinero konto.Dinero activation DA

Du kan også følge nedstående video-guide

 

Mere om Dinero

Dinero er et regnskabsprogram, der gør bogføringen nemmere og mere overskuelig for dig, der hellere vil bruge tid på din virksomhed end at bakse med tallene. 

Om du er en stort selskab med eller selvstændig er overblik og kategorisering af vigtighed, når det kommer til at have styr på økonomien, tænk hvis der pludselig var noget der gik tabt! Det er her Dinero kommer ind i billedet – Dinero sørger nemlig for helt selv at kategorisere dine fakturaer og for eksempel sende rykkere for udestående betalinger, hvilket er rigtig smart, for dig, hvis betalinger ofte går tabt. Her kan du få en påmindelse og såmen afsende en rykker. Moms bogføres også automatisk, så du ikke skal sidde og bakse med det i slutningen af halvåret. 

Med Dinero Får du værktøjerne, der gør det muligt, at udføre den daglige bogføring uden yderligere form for viden om regnskab. 

Du skal have lov til at fokusere mere på din klinik, ikke din bogføring. Derfor er det rigtig smart at integrere din Terapeut Booking med din Dinero konto. Alt din information går direkte fra Terapeut Booking til Dinero. Det betyder at du nu kan have fuld kontrol over hele dit budget, samtidig med at du sørger for at din klinik er det bedste den kan være, for det fortjener den.

Ligesom Terapeut Booking, har Dinero mange funktioner, der gør det hele lettere og mere effektivt at benytte. For eksempel en “assistent” der får øje på, hvad du mangler at udføre i dit regnskab og hjælper dig. Eller en reminder for, hvornår du skal registrere moms. Dinero har derfor helt essentielle funktioner til at være din virtuelle revisor.

Når du har integreret Dinero med Terapeut Booking rykkes dit faktura layout til Dinero. For at ændre i, og overvære dette, klikker du på “indstillinger” inde på din Dinero profil. Herunder kan du både vælge “faktura indstillinger” og “faktura designer”. “Faktura indstillinger” er indstillingerne af dine bankoplysninger, dit rykker gebyr, dit næste faktura nr. Osv. “Faktura designer” er layoutet på din faktura. Her kan du vælge temaet, logo, om du vil indsætte et billede mm. Her kan du lege rundt, og skabe en personlig faktura, der passer din virksomhed.

Læs mere om Terapeut Booking og Dinero i samspil på vores blog eller på Dineros hjemmeside.

Du kan også få både Terapeut Booking og Dinero vist som app. På denne måde kan du ikke blot tjekke dine fakturaer på farten, men også ændre på og oprette nye, så du altid har overblikket.

Med Dinero kan du også lave EAN-fakturering

EAN, eller “European Article Numbering” benyttes ofte af offentlige institutioner og virksomheder. Hvis du støder ind i klienter med benyttelse af dette, kan du sende en EAN faktura. Det der skiller EAN-fakturaen fra en normal faktura, er et 13-cifret nummer, som indsættes under klientens informationer, sammen med for eksempel sygeforsikring “danmark” gruppe.

Det skal lige siges, at du først skal aktivere EAN-funktionen på din Terapeut Booking, for at kunne sende en faktura via EAN. Du tilføjer EAN-nummeret ved at klikke på klienten, og derefter “rediger”. Her findes al information, du behøver. Skriv det 13-cifrede tal under “EAN nummer”-boksen. Du kan også sende en faktura via EAN ved at klikke på “mere”-boksen under den valgte faktura, og klikke “send med EAN”. 

Hvis du ikke har givet klienten et EAN nummer, kan du også sende en faktura via EAN på Dinero. For at sende en EAN, eller en E-faktura, i Dinero, opretter du en faktura, dette gør du under “Salg” i venstre side. Klik derefter “Ny faktura” og udfyld kvitteringen. Klik “Godkend”. Du vil derefter blive spurgt, hvordan du vil sende fakturaen. 

Klik “Send fakturaen som e-faktura (EAN)”, og udfyld nummeret.

Du har nu sendt en e-faktura på Dinero. Der findes også en  guide til dette på Dineros hjemmeside.

Tillykke! Du har nu en meget lettere regnskabs-ordning!

Hvis du har nogle problemer med Dinero og Terapeut Booking, så sidder mine kolleger og jeg klar til at hjælpe. Bare skriv en mail til os på [email protected], så hjælper vi dig videre.

 

 

Tilbage til toppen

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close