Heej skønne læsere! 😀
Så er det endnu en gang blevet tid til ugens blogindlæg, som denne gang vil omhandle “ydelsesgrupper”. Jeg har på det seneste modtaget en del henvendelser fra brugere, der gerne vil have at deres kalendere “blokerer” for hinanden. Med andre ord, det er ikke hensigtsmæssigt at klienter kan booke tid i begge kalendere, især hvis der kun er én behandler… Det er klart!
Det er sådan at kalendere arbejder uafhængigt af hinanden i systemet. Det betyder at man ikke kan få dem til at blokere for hinanden. At have flere kalendere oprettet, er primært tiltænkt dem der har flere klinikker og medarbejdere. På den måde kan hver medarbejder have deres egen kalender med egne ydelser og eventuelt egne klienter. Læs meget mere om dette på vores hjælpecenterside om Medarbejdere.
Dog som ene behandler, anbefaler vi at køre det hele i samme kalender.
Hvad er meningen med ydelsesgrupper?
Som jeg nævnte anbefaler vi at man kun har 1 kalender oprettet i systemet, hvis man kun er én behandler i klinikken. Både for at gøre det nemmere for sig selv, men også fordi at man gennem “ydelsesgrupper” undgår dobbeltbooking. Det kan gøre bookingprocessen mere overskueligt for en selv og ens klienter.
Vi oplever af og til at brugere opretter flere kalendere og navngiver dem selve behandlingstypen, for at adskille det hele lidt mere.
Jeg har lavet en lille guide til hvordan man opsætter ydelsesgrupper i systemet (bemærk: dette er mest oplagt hvis du er ene behandler og vil adskille dine ydelser):
- Gå ind under menuen “Ydelser”
- Tryk “Opret ny”
- Vælg “Opret ny ydelsesgruppe”
Når du har gjort dette, skal du oprette dine ydelser under den tilhørende ydelsesgruppe - Tryk “Opret ny”
- Vælg “Opret ny ydelse”
- Angiv den tilhørende ydelsesgruppe under “Gruppe”
- Aktiver ydelsen i Online Booking
Jeg har lavet et eksempel på, hvordan det kunne se ud:
Hvis du har aktiveret ydelserne i din Online Booking, vil det komme til at se nogenlunde sådan her ud:
Ved at oprette ydelsesgrupper, vil det først og fremmest give et bedre overblik over dine ydelser. Dette er især en fordel hvis man i forvejen har “opdelte” ydelser i sin klinik. Derudover vil det, som jeg nævnte i starten, gøre at klienter ikke kan dobbeltbooke tider i din kalender. Vi har også lavet en udførlig guide til ydelsesgrupper i hjælpecenteret. Herinde er det også muligt at finde svar på andre spørgsmål om de muligheder der er ved ydelser i Terapeut Booking.
Synes du at dette lød nyttigt, og at du godt kunne tænke dig at høre mere udførligt om mulighederne i Online Booking? Så er der hjælp at hente, for vi har nemlig samlet gennemgange af opsætning af Online Booking her. Disse guides vil forhåbentlig klæde dig godt på til at kunne skræddersy dine klienters bookingoplevelse.
Jeg håber at ovenstående gjorde dig lidt klogere på hvordan ydelsesgrupper fungerer, men også hvorfor det kan være smart at gøre brug af – især hvis du kun er én behandler 🙂
Hvis du sidder med spørgsmål omkring ydelsesgrupper eller noget helt tredje, så er du altid velkommen til at skrive ind til os på [email protected] 😀
Hvis du endnu ikke har en bruger på Terapeut Booking, men at du er nysgerrig på hvordan det fungerer, så kan du oprette en gratis konto hos os på 2 minutter.