Optimer din Online Booking med Google Analytics

Få gratis adgang til Terapeut Booking
Opfylder GDPR. 100% krypteret og sikkert. Intet kreditkort nødvendigt.
Opsætningsguide af Google Analytics

For mange er det super spændende og interessant, at kunne spore sin aktivitet på sin hjemmeside. Google Analytics giver mulighed for at kunne se hvor mange der besøger din eller din kliniks side, samt hvor mange som booker en tid hos dig. Dette giver derfor dig mulighed for at kunne optimere din Online Booking så kalenderen kan blive fuldt booket. Mange som besøger Google Analytics første gang kan blive meget overvældet over mængden af data man faktisk kan kigge sig blind på. Første skridt er i hvert fald at få sat integrationen op så dine data fra din online booking side gennem Terapeut Booking bliver sendt til Google Analytics. Se hvordan du opretter en forbindelse til din Google Analytics i en videoguide vi lavet på vores blog.

  • Hurtig opsætning til Google Analytics
  • Mulighed for data optimeret forbedringer
  • Masser af indsigter til din performance på din bookingside

 

Brug Google Analytics til at styrke din forretning

En af de smarte fordele ved Online Booking er at klienterne selv kan gå ind og booke sine tider via dit link, som du kan lægge op på din hjemmeside. Hvis du har din online booking opsat og kørende på din hjemmeside, er det meget nemt at kunne bruge Google Analytics til at tjekke aktiviteten på hjemmesiden. Du kan tjekke op på klientens rute til din Online Booking frem til gennemførelsen af bookingen. Dette værktøj kan derfor hjælpe din forretning til en fuld kalender.

Åben papirkalender

Se hvor mange klienter, der gennemfører en booking

Ved at spore dine klienters adfærd på din online bookingside med Google Analytics kan du også se, hvor mange klienter der klikker sig ind på din online booking, og holde det op imod hvor mange, der ender med at booke en tid. På denne måde kan du prøve forskellige ting af i din online booking, og holde styr på, om det er ting, der får flere klienter til at gennemføre bookinger, fremfor bare at klikke sig af siden igen. Et typisk ting at skrue på er hvorvidt du vil påkræve dine klienter at logge ind før de kan booke. Du kan også påkræve dem til at oprette en klientprofil hos dig først. I teorien vil så få blokeringer som muligt, igennem booking flowet, give flere bookinger. Men hvor mange blokeringer skal man sætte op og hvad er forskellen egentlig? Yderligere kan man eksperimentere med antallet af ledige tider man vil have fremvist. Har det en betydning for dine gennemførte bookinger?

Kvinde skriver på tastatur

Google AdWords og Google Analytics kan kobles sammen

Udover at kunne spore dine klienters adfærd på din bookingside - hvor de booker fra og om de gør det fra telefon eller computer - kan du også koble dine Google Adwords op. Google Ads er et værktøj man benytter sig af hvis man har annoncer kørende på Google's søgeresultater. Dette er der mange selvstændige som benytter sig af og det kan være gavnlige indsigter i ens Google Analytics. På denne måde får du de bedste forudsætninger for at optimere dine reklamer, ligesom du kan optimere din online booking. Den sidste term som er værd at nævne i denne sammenhæng er også Google Tag Manager. Det er også noget du kan få yderligere information omkring på vores blog. Her omtaler vi også relevante emner som "Cross Domain Tracking". Alt sammen meget værdifuldt.

Google Analytics logo

Vil du gerne igang med at optimere din online booking?

Så kan du heldigvis bare oprette en bruger hos Terapeut Booking, og så er du kun få minutter væk fra at have sat din online booking op, så du kan begynde med Google Analytics også! Vil du gerne vide mere om Google Analytics? Så har vi et blogpost om Google Analytics, som viser dig lidt mere konkret, hvordan det hele foregår. Både Terapeut Booking og din Google Analytics er helt gratis at komme igang med gennem Terapeut Booking.

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close