Hos Terapeut Booking har vi holdt øje med GDPR under længere tid. Med GDPR fulgte der apps med i Terapeut Booking som hjalp vores brugere med indhentning af samtykke, sende krypterede beskeder og meget mere. Den nyeste app i rækken er “Oprydning”. Med denne app for du nemt et overblik over hvilke klienter som har været inaktive i længere tid og Terapeut Booking sletter dem automatisk for dig efter det fastsatte inaktive tidspunkt du helt selv indstiller. Det gør det super nemt at sørge for, at du eksempelvis ikke opbevarer klientdata du ikke har brug for, og dermed følger GDPR-reglerne som gælder for din faggruppe. Det er vigtigt for os, at opbevaring af klientdata er så brugervenligt og sikkert som muligt. Derfor er oprydning en super lækker tilføjelse til dit kliniksystem. App’en er naturligvis gratis.

Oprydning af klientdata betyder, at du tjekker efter og sletter eventuelle klientdata som du ikke længere har brug for at opbevare. Det fremgår af GDPR at unødvendig data skal slettes.

Du skal rydde op i din data for at sikre at den data du opbevarer har lovhjemmel for opbevaringen. Hvis ikke dataopbevaringen har et lovhjemmel skal den slettes.

Der er ikke et forudsat tidspunkt hvor at du skal gennemgå og rydde op i din data. Det skal helst gøres løbende hvis muligt. Med Terapeut Booking kan du automatisk rydde op i dine klientdata.

Med Oprydnings app’en fra Terapeut Booking rydder vi løbende op i dine klientoplysninger. Du vælger selv hvor længe, at en klient skal være inaktiv før sletning af dataen. Du får selvfølgelig besked før at vi sletter dataen.