Sig velkommen til vores nye integration med kassesystemet Zettle!

Trine Maria Kaulberg
21-12-2021
6 minutters læsetid
betalingskort terminal

Hej alle sammen! 😀

Som i måske har lagt mærke til, er der sket en del nyt i Terapeut Booking her op til jul! Vores flittige udviklingsteam arbejder altid på at efterkomme vores brugeres ønsker, der ofte handler om optimering af systemet, til at gøre arbejdsdagen lettere. De sidste par uger har vi eksempelvis kunnet præsentere en funktion til at hoppe hurtigere frem og tilbage mellem uger, måneder og år i kalenderen. Udviklingen har også oprettet en genvej direkte fra en klientaftale i kalenderen og til klientens journal.

Den største af disse opdateringer er dog vores nye integration med kassesystemet Zettle, som vi er utrolig glade for endelig at kunne tilbyde! Det er en integration som har været yderst efterspurgt blandt vores brugere, og som nu kan aktiveres i Terapeut Bookings Apps-menu. Denne integration gør det let at sende faktura fra Terapeut Booking til Zettle. Du vil derefter kunne modtage betaling for fakturaen via Zettles betalingsterminal. Betalingen vil derefter automatisk blive registreret i Terapeut Booking, således at al information om dine betalinger – uanset om de håndteres online eller fysisk i klinikken – holdes samlet på ét sted.

Nysgerrig på mere? Så læs endelig videre her! 😀 Dette blogindlæg vil forklare mere om Zettle, med særligt fokus på hjælp til brugeren som endnu ikke har et kassesystem. I slutningen af indlægget har jeg desuden lavet en video som viser opsætningen i Terapeut Booking.

Hvad tilbyder Zettle helt præcist?

Digital betaling over en disk ved bruk av mobil og et nettbrett. På bordet står det også andre produkter og hårbørster i en beholder.

Zettle er en af de mest populære betalingsløsninger på markedet lige nu, og passer perfekt til dig som ønsker at kunne modtage fysiske betalinger. Kasseapparatet er certificeret, og med dit digitale kassesystem fra Zettle registreres og lagres alle lovpligtige salgsdata automatisk i skyen, således at du har adgang til dem når som helst.

Med en Zettle Reader kan dine kunder betale med kort direkte i din klinik, din salon eller dit yogastudie. Læs mere om de forskellige betalingsløsninger på Zettles hjemmeside. Betalingen registreres derefter direkte på din iPad eller iPhone, og du vil kunne udskrive en kvittering til din klient på stedet. Du får altså:

  • En hurtig og sikker betalingsterminal
  • Mulighed for udskrivning af kvittering på stedet
  • Registrering af alle betalinger i Terapeut Booking

Systemet tilbyder også en række pakkeløsninger, afhængig af hvad du og din klinik har behov for. Du kan eksempelvis vælge kun at købe en kortterminal, eller at få et komplet kassesystem med kvitteringsudskriver, stegkodelæser og kasseapparat. Et perfekt værktøj for både store og små virksomheder.

Hvad skal jeg selv gøre?

For at din Zettle Reader skal fungere, skal du bruge en smartphone eller en tablet med Bluetooth og internetforbindelse (eventuelt 3G- eller 4G-netværk). Systemet kræver også et nyere operativt system, dvs. iOS version 12 eller nyere; eller Android 5 eller en nyere version (for optimal funktion kræves mindst Android 8). Zettle tilbyder imidlertid muligheden for at købe en iPad i pakkeprisen, hvis du ikke allerede har en tablet du kan bruge. Hvis du mod forventning skulle købe en Zettle Reader og den viser sig ikke at være kompatibel med din iOS- eller Android-enhed, så kan du få pengene tilbage i op til 30 dage efter købet.

Integrationen mellem Terapeut Booking og Zettle

Terapeut Booking har længe tilbudt et komplet betalingssystem til online betalinger. Med EasyPay kan du let og enkelt modtage betalinger via din online bookingside og lade kunderne betale direkte ved bestilling. Du kan også reservere en betaling og vælge at beløbet først skal trækkes når aftalen er overstået. Systemet kan bruges til ydelser, events og online kurser, og du betaler altid den samme pris: 1,9 % + 1,5 kr. per transaktion. Vil du lære mere om hvordan EasyPay fungerer? Tjek vores helt egen guide til online betalinger i vores hjælpecenter!

Har du derimod brug for et moderne kassesystem (POS), så kan du endelig nu integrere dit Terapeut Booking-system med Zettle! På denne måde kan du lade dine klienter betale direkte i din klinik via Zettle, og derved gøre din arbejdsdag lidt nemmere. Denne løsning er specielt smart hvis du ikke ønsker at dine kunder skal betale online, eller hvis dine kunder f.eks. foretager et tillægskøb når de besøger dig. Integrationen kommer til at udvikles over tid, men allerede nu kan du registrere alle transaktioner fra Zettle i Terapeut Booking, uden at skulle overføre al betalingsinformation manuelt. Dette vil gøre det mere enkelt at samle al information om dine betalinger på et og samme sted.

Aktiver Zettle-integrationen

Start med at logge ind på din Terapeut Booking-konto og gå til vores Apps-menu (under ‘Apps’ i den øverste menu). Her kan du aktivere integrationen ved at klikke på ‘Aktiver’ under Zettle-app’en. Integrationen er helt gratis at aktivere.

Log derefter ind på din Zettle-konto og verificer integrationen mellem Terapeut Booking og Zettle. I trin 2 vil du kunne vælge om en tilbagebetaling fra Zettle automatisk skal generere en kreditnota i Terapeut Booking. Hvis du vælger ikke at aktivere denne mulighed, vil tilbagebetalinger fortsat registreres i Terapeut Booking. Den eneste forskel er, at kreditnotaen ikke oprettes automatisk. Du kan altid ændre indstillingerne for dette under ‘Indstillinger’ -> ‘Zettle’ i systemet.

Opsætning af Zettle i Terapeut Booking

Til sidst klikker på du ‘Aktiver’ for at fuldføre integrationen. Så er det bare at begynde at sende faktura fra Terapeut Booking til Zettle, og registrere dem på din kortterminal!

Send faktura fra Terapeut Booking til Zettle

Når du opretter en ny faktura i Terapeut Booking, kan du nu vælge at sende faktura direkte til Zettle.

Start med at gå til ‘Fakturaer’ i hovedmenuen, og tryk på ‘Opret ny faktura’. Udfyld som normalt den nødvendige information om fakturaen og klik derefter på ‘Godkend faktura’. Øverst på siden kan du nu finde et nyt alternativ for fakturaen:

Zettle-knap under Fakturaer-menuen

Klik på ‘Send til Zettle’, og bekræft at fakturaen skal sendes. Herefter vil den blive registreret hos Zettle. Til højre for fakturaen vil du kunne se at den aktuelle faktura er registreret i Zettle:

Billede der viser at faktura er sendt til Zettle

Hvis du trækker ‘Gå til produkt’, kommer du automatisk til fakturaen i Zettle. Her forekommer al information om fakturaen som blev oprettet i Terapeut Booking. Terapeut Booking-logoet til højre indikerer at fakturaen er oprettet i Terapeut Booking:

Billede der viser faktura klar til betaling i Zettle

Registrer en betaling fra Zettle i Terapeut Booking

Når fakturaen er registreret i Zettle, kan du tage betaling for tjenesten på den måde som passer bedst for dig og din klient. eksempelvis via betalingsterminalen. Når betalingen er gennemført, bliver den automatisk registreret som betalt i Terapeut Booking. Klik blot på fakturaen under ‘Fakturaer’-menuen, så vil du kunne se at status er ændret til ‘Betalt med Zettle’, til højre for fakturaen.

Bemærk også at så snart betalingen er registreret, vil fakturaen forsvinde fra Zettle og vil kun vises i Terapeut Booking.

Videoguide

Herunder har jeg optaget en videogennemgang til opsætning af Zettle i Terapeut Booking:

 

Vi håber at dette blogindlæg og videoen kan hjælpe med at give dig en så god start med Zettle-integrationen som overhovedet muligt. Har du nogle spørgsmål til integrationen? Eller har du nogle forslag til hvordan integrationen kan forbedres? Tag da endelig kontakt til os på [email protected]. Vi sidder klar og ser frem til at høre fra dig!

Har du lyst til at teste vores nye integration, men har du endnu ikke en bruger hos os? Opret en gratis bruger hos Terapeut Booking i dag, og få adgang til integrationen helt gratis. Med en gratis bruger hos Terapeut Booking kan du oprette op til 2 klienter, og begynde at sende faktura direkte til Zettle.

Det var alt for denne gennemgang! Vi ønsker jer alle en rigtig glædelig jul 😀

Tilbage til toppen

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close