Problemer med klippekort?

Camilla Hahn
22-07-2019
2 minutters læsetid
Person der skriver på laptop tastatur ved et skrivebord

På supporten synes jeg ofte, at jeg får en del henvendelser omkring klippekort og problemer med disse. Det drejer sig tit om, at et klippekort måske er givet til en klient, men ikke kan bruges til at booke en aftale med, eller at salg af klippekort ikke virker i online booking. Klippekort virker generelt til at være en af vores lidt mere tricky funktioner lige at komme ind i, og det kan nogengange gå lidt galt i opsætningen, så man ikke lige får præcis det resultat, man prøver at opnå i systemet med sine klippekort.

To personer der kigger på en laptop

Derfor tænkte jeg, at det ville være godt med en lille guide her, som fokuserer på løsninger i forhold til problemer med klippekort, som du som bruger lige kan slå op i, hvis det der klippekort ikke helt gider at virke. 🙂


Problem: “Jeg kan ikke sælge klippekort.”

Løsning: Har du husket at aktivere Klient login?

  • Det gør du på din bruger inde under Apps.
  • Når først du har aktiveret Klient Login vil dine klienter have mulighed for at købe klippekort, når de er logget ind.

Problem: “Jeg har givet et klippekort til en klient, men hun kan ikke booke med det.”

Løsning: Har du knyttet klippekortet til en ydelse, som er tilgængelig i Online Booking?

  • Alle klippekort er klippekort til en specifik ydelse. Hvis du har oprettet et klippekort, men dette ikke ser ud til at kunne bruges til at booke, kan det være fordi den ydelse, klippekortet er knyttet til, ikke er tilgængelig til at booke i Online Booking.
  • Dette kan du løse ved at gå ind under dine ydelser, og så vælge den ydelse, som klippekortet er knyttet til. Her vælger du fanen ‘Online Booking’, og vælger at ydelsen skal være tilgængelig.

 

Alternativ løsning: Er kalenderen, som klippekortets ydelse er tilgængelig i, selv tilgængelig i Online Booking?

  • Hvis kalenderen, som klippekortets ydelse er knyttet til, ikke er tilgængelig i Online Booking vil klippekortet heller ikke være det.
  • Derfor sørg for, at kalenderen er tilgængelig i Online Booking. Dette gør du inde under Indstillinger -> Online Booking -> Ledige tider, og så under overskriften ‘Kalender’.

Problem: “Mit klippekort vises ikke under klippekort i Online Booking.”

Løsning: Har du tjekket de to ovenstående løsninger?

  • Dette kan sandsynligvis løses ved brug af de to ovenstående løsninger.
  • Altså: er klippekortets ydelse tilgængelig i Online Booking, og er kalenderen, som klippekortets ydelse er tilgængelig i, selv tilgængelig i Online Booking?

Jeg håber, at denne guide kunne hjælpe dig lidt videre med klippekort. Hvis du har nogle spørgsmål til klippekort eller andet, kan du altid skrive ind til mig på [email protected], hvis du bare ikke kan få det til at fungere. Jeg sidder altid klar til at hjælpe 😀

Tilbage til toppen

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close