Hej igen alle sammen 🙂
Jeg er rigtig glad for at kunne præsentere et par nye og yderst efterspurgte funktioner til vores Medarbejdere-app. Vores brugere har nemlig længe ønsket at kunne modtage notifikationer specifikt til netop den medarbejder der bliver booket hos samt afsende medarbejderspecifikke bekræftelses- og påmindelsesbeskeder til deres klienter. Det har derfor været af højeste prioritet hos vores udviklere at muliggøre dette. Det er vores håb at disse funktioner i høj grad kan lette vores brugeres administrative arbejde!
Nu er disse funktioner endelig klar, og det er disse jeg vil gennemgå her i dette blogpost, så i er godt klædt på til at komme i gang med at bruge dem med det samme. Jeg har også filmet en video nederst her på siden, hvis man foretrækker at se gennemgangen på denne måde. Desuden, så forudsætter denne guide at man benytter Medarbejdere-app’en, som i kan læse om generel opsætning til lige her. Så hvad muliggør disse nye funktioner præcis?
De notifikationer denne opdatering omhandler er relateret til bookinger af aftaler og events, hvor klienten altså foretager handlingen (og ikke medarbejderen). Det vil sige at det helt specifikt er ved følgende handlinger at medarbejderen vil blive notificeret:
- Ny booking via Online Booking
- Ny event-registrering via via Online Booking
- Aflysning af aftale via Online Booking
- Aflysning af event-registrering via Online Booking
- Opskrivning på venteliste via Online Booking.
Derudover kan medarbejderens egne beskedskabeloner indstilles. Mere specifikt gælder det beskeder der sendes til klienten i forbindelse med bekræftelse, påmindelse og aflysning, samt besked når en klient skriver sig op på venteliste.
Opsætning af notifikationer til de enkelte medarbejdere i Terapeut Booking
Jeg vil nu demonstrere hvordan disse notifikationer kan opsættes for den enkelte medarbejder. Som udgangspunkt vil notifikationerne stadig blive sendt til hovedprofilen, og for at ændre dette, skal man muliggøre det i indstillingerne hos den enkelte medarbejder samt på hovedprofilen.
Fra hovedprofilen skal i gå ind under “Indstillinger” –> “Medarbejdere”, og klikke på den enkelte medarbejder. Under adgangsrettigheder for den enkelte medarbejder, vil man kunne kunne se funktionen “Modtag online booking notifikationer”:
Når denne funktion bliver aktiveret som på billedet ovenfor, så vil medarbejderen altså fremover modtage notifikationer på e-mail ved booking af aftaler i medarbejderens kalender samt ved registrering af events via Online Booking.
Herudover er endnu en ny indstilling relateret til dette på hovedprofilen. Under “Indstillinger” –> “Medarbejdere” –> “Indstillinger”, kan man vælge om hovedprofilen også skal modtage disse medarbejderspecifikke notifikationer, eller om notifikationerne kun skal blive sendt til rette medarbejder fremover:
Opsætning af medarbejderspecifikke beskedskabeloner
For at opsætte disse beskeder, skal man på sin medarbejder-profil gå til “Indstillinger” –> “E-mail og SMS”. Her vil nu fremgå en del e-mail-skabeloner som førhen kun fremgik på hovedprofilen. Herunder ses eksempelvis indstillinger for booking af ydelser i Online Booking:
Det ses altså herover, at du som medarbejder kan redigere dine egne e-mail- og SMS-skabeloner, så dine klienter kan modtage din skræddersyede bekræftelses- påmindelses- og aflysningsbesked. På samme måde kan du indstille beskedskabeloner for bekræftelse og påmindelse, når en klient registrerer sig til et event, eller designe din besked og tilføje dit personlige videomødelink:
Videogennemgang af de nye funktioner i Medarbejdere-app’en
Herunder viser jeg på video hvor i Terapeut Booking man indstiller disse nye funktioner: