Ultimativ guide til din digitale klinik!

14-01-2021
9 minutters læsetid

Hej alle 🙂

Så er det endnu en gang blevet tid til et nyt månedligt blogindlæg fra os og denne gang vi valgt at rette fokus mod 5 essentielle apps der gør din Online Booking mere digital. I dag oplever vi at langt de fleste ting vi kender til bliver digitaliseret og her er Terapeut Booking skræddersyet til denne udvikling.

Vi arbejder til dagligt på at udvikle og forbedre vores apps og funktioner, da det er vigtigt for os at være 100% opdateret omkring hvad der rører sig på markedet. Samtidig er det også super vigtigt at imødekomme jeres forespørgsler vedrørende ønsker og behov til systemet.

Der er efterhånden mange muligheder når det kommer til apps og funktioner, men nogle af de mest ‘populære’ er Online Booking, Videomøder, Medarbejdere og EasyPay. Derudover er det nyeste skud på stammen vores Online kurser-app, der nu giver dig mulighed for at tilbyde dine klienter kurser i din online klinik.


Online Booking

Online Booking er uden tvivl vores mest populære og brugte app, som kan aktiveres gratis under “Apps”-menuen. Appen gør det muligt at modtage bookings fra nye og eksisterende klienter – på en nem og overskuelig måde. Du modtager kun bookings når du har tid. Dertil får du dit eget personlige booking-link, som nemt kan indsættes på din egen hjemmeside, så dine klienter kan booke derigennem, så du slipper for al besværet. Kort sagt så er din Online Booking jo dit ansigt udadtil og det er derfor vigtigt at den fremstår indbydende, personlig og ikke mindst professionel. Til dette har vi en lille guide til hvordan du gør din Online Booking mere indbydende.

Videomøder

En anden vigtig og essentiel app er Videomøder, som i denne tid er blevet væsentlig mere populær blandt vores brugere. Dette skyldes naturligvis corona-situationen, men den skal selvfølgelig ikke stoppe vores brugere fra at have kontakt med klienterne. Derfor er denne app utrolig brugbar i denne tid. Det er muligt at bruge lige den udbyder du har lyst til. Vi oplever også at flere ønsker at supplere deres udbud af behandling med online konsultationer. Du vælger selv udbyder og dette kunne fx være Google Hangouts eller Whereby. Hvis du ønsker at bruge Whereby har vi skrevet en guide til Guide til sikker online videobaseret e-konsultation, som med fordel kan bruges.

Online kurser

Online kurser er en af vores helt nye og super smarte apps, som gør det muligt for dig tilbyde online kurser til dine klienter. For at aktivere app’en, skal du gå til menuen “Apps” -> “Online Kurser” og trykke Aktiver.

Når du går ind og vil oprette en side for dit online kursus får du valgmuligheden for at sætte det op som du ønsker. Dette kan være både, tekst, billeder og videoer ind. Samtidig kan du også vedhæfte filer, hvis du har behov for at dine klienter skal læse et dokument du har udarbejdet, eller et dokument der skal udfyldes og sendes retur til dig.

Når selve dit online kursus er blevet oprettet og er klart til at blive tilbudt dine klienter. Så er det her du kan gå til indstillinger for aftalen og sætter en pris for selve dit kursus til dine klienter. 

Du kan også herinde skrive hele din beskrivelse for selve dit online kursus. Så når dine klienter vil booke sig ind på dit online kursus starter de ud med at få beskrivelsen af dit kursus.

Her ses et eksempel på hvordan dit online kursus vil kunne se ud når du har oprettet din første side. Her har jeg valgt at vedhæfte en fil som er en tjekliste til din klient. 

Når det kommer til selve betaling af Online kurser for dine klienter. Så er det en rigtig god ide at benytte sig af vores app “EasyPay” da denne app gør at dine klienter kan betale med det samme når de skal ind og have adgang til dit online kursus. 

Videoguide:

Her nedenfor vil du kunne se en kort videogennemgang af selve appen Online kurser:

Det er kun fantasien der sætter grænser, da du har et hav af muligheder for at sætte dit kursus op til lige netop dine behov og ønsker.

 

Medarbejdere-appen

Medarbejdere-appen gør det nemmere at håndtere flere medarbejdere eller behandlere i din klinik, men også utrolig relevant i forhold til at kunne adskille systemet lidt i henhold til GDPR og persondata. Med Medarbejdere-appen, så har du muligheden for at give dine medarbejder deres egen kalender. Hvor de kan skrive alle deres bookinger ind. 

Som administrator/konto ejer for din Terapeut Booking konto, er det dig der vælger, hvilke rettigheder dine medarbejder skal have. Dette sikre at du helt selv har styr på hvilke medarbejder der kan se hvad.

Det kan være at du har en sekretær, der skal ind dagligt og tjekke op på dine aftaler. Men samtidig vil du ikke have at denne medarbejder har adgang til dine faktura menu.

Som set her på billedet ovenfor, så giver det en perfekt mulighed for at tilpasse dine medarbejders kontoer til hvilke tilladelser de har og ikke har i systemet. 

 

I Medarbejdere app’en er det muligt for dig også at vælge hvilke klienter din medarbejder skal have tildelt. Dette er vigtigt at have styr på i forhold til om dine medarbejdere må have adgang til alle klienter eller kun de klienter de selv behandler. På denne måde sikrer du dig, at du overholder GDPR og persondata reglerne.

EasyPay 

EasyPay er Terapeut Bookings egen betalingsløsning, som gør det muligt for dine klienter at betale for deres aftaler med det samme, når de booker sig ind hos dig – super nemt og smart!  

For at benytte dig af EasyPay, går du til “Apps”-menuen og aktiverer denne. Herefter kommer dette vindue frem, hvor at du starter ud med en introduktion. Derefter udfylder du dine oplysninger også er du klar til at benytte dig af appen. Denne apps store værdi gives ved at du er sikker på at få betalt. Desværre kender mange oplevelsen af at være klar til en behandling uden klienten møder op. Det kan du forhindre nu. 

Du kan læse meget mere om Easypay, hvor vi har udarbejdet den komplette guide til at hjælpe dig på vej med at få startet EasyPay op i din klinik. I dette blogpost vil du også kunne se videoguides til blandt andet: Aktivering og opsætning, Opsætning af ydelser til betaling. Hvordan dine klienter ser EasyPay i din online booking og selve EasyPay menuen.


5 ting der gør det nemt at sætte dine ydelser korrekt op i din Online Booking

Sådan tilknytter du farver til dine ydelser:

Start med at gå ind under din ydelses-menu og vælge en ydelse. Herinde vil du nu se, at der ude i højre side er en lille rubrik med ‘Farve’. Denne klikker du på for at vælge en farve til din ydelse.

Når du har valgt en ny farve til din ydelse og gemt dine indstillinger, vil du nu se at aftaler i din kalender med denne ydelse har fået en farve. Hvorvidt farven vil vises som at hele aftalen farves, eller at der kommer en markering af teksten på aftalen i den pågældende farve afhænger af, hvor mange kalendere du har til at starte med. Men dette kan ændres til dine præferencer inde under “Indstillinger” -> “Kalender”. Her kan du enten fra- eller tilvælge, at farverne skal vises som etiketter.

 

Ydelsesgrupper

For at have det bedste overblik over din ydelser, kan det være en god idé, at sætte dem under forskellige grupper. Dette kan eksempelvis være hos du er Terapeut og tilbyder både parterapi og individuel terapi. Samtidig med at du giver alle dine ydelser hver deres farve. Så kan du også give din ydelsesgruppe en farve, så du også rent visuelt selv har et nemmere overblik over alle dine ydelser.

 

Tillægsydelser

Tillægsydelser er super smart, fordi denne funktion netop giver dig mulighed for mersalg. Appen er en gratis tilføjelse til systemet, og kan aktiveres og sættes op hurtigt inde under “Apps”.
Tillægsydelser er en form for ekstra ydelser, der knytter sig til dine normale ydelser. Derfor er disse ydelser også kun noget der kan bookes i forlængelse af en anden ydelse. Dette kan eksempelvis være, hvis du er massør og tilbyder at dine klienter et håndklæde når de er hos dig.  På den måde bliver dine klienter tilbudt en relevant ekstra behandling, når de vælger at booke en specifik ydelse, som de måske ellers ikke havde tænkt på var god i forbindelse med deres valgte ydelse.

Kalendere 

Når du har flere kalendere i systemet, er det ikke altid at alle dine ydelser skal kunne bookes alle steder. Derfor kan du under dine ydelser vælge, hvor disse skal være tilgængelige. Dette er en ekstra smart funktion, netop for at sørger for at der ikke bliver booket forkert hos dig, hvis du har rigtig mange ydelser at tilbyde. Men samtidig også flere lokaliteter for din virksomhed

EasyPay 

Når du benytter dig af EasyPay, så kan du også vælge hvilke ydelser der skal kunne betales med EasyPay og hvilke der ikke behøves. Du kan herunder vælge om der skal trækkes beløbet med det samme når der bookes. Du kan også vælge om det kan gøres, eller om det ikke behøves. Samtidig kan du også vælge om beløbet først skal trækkes efter bookingen er overstået.


Håber at dette blogindlæg gjorde jer en smule klogere på hvordan I får mest muligt ud af jeres Terapeut Booking. Hvis I har nogen spørgsmål er I altid velkommen til at kontake vores dygtige supportteam på [email protected] 🙂

Ha’ en fantastisk søndag.

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close