Hold øje med din omsætning i Terapeut Booking

31-05-2020
3 minutters læsetid

Det ligger i navnet at Terapeut Booking først og fremmest markedsføres som et bookingsystem, men man kan jo en del andet i systemet. Vi stræber efter, at du skal kunne samle hele din forretningsadministration i vores system, og dette indebærer eksempelvis, at du kan føre regnskab og sende fakturaer direkte i Terapeut Booking.

En vigtig del af din forretning er højst sandsynligt at holde øje med din omsætning i klinikken, og derfor giver Terapeut Booking dig nogle forskellige muligheder ift. til, hvordan du kan holde styr på tallene i systemet.

Disse forskellige muligheder vil jeg prøve at give et overblik over i dette blogpost 😀

 


Nøgletal i faktura-menuen

  • Man kan sige at dette er det mest simple overblik, du kan få over din omsætning i systemet.
  • Gå ind under faktura-menuen i systemet, og vælg ‘Vis nøgletal’ i højre hjørne.
  • Så vil du øverst i faktura-menuen få vist din forretnings nøgletal ift. fakturering: omsætning i år, omsætning denne måned, og omsætning for denne uge.

 

 

Rapporter-appen

  • Hvis du aktiverer ‘Rapporter’-appen inde under Apps-menuen i systemet, så får du denne mulighed, som giver dig lidt mere detaljerede nøgletal.
  • Når appen er aktiveret kan du gå ind under faktura-manuen, og ‘Hent rapport’ øverst.
  • Herefter vælger du en periode, du gerne vil hente en rapport for.
  • Så får du en rapport, som indeholder opgørelse over:
    Betalinger (beløb på de fakturaer, som er markeret betalt).
    Faktureringer.
    Krediteringer
    EasyPay betalinger.
  • Du kan også vælge at få tilsendt rapporter automatisk f.eks. hver måned inde under Indstillinger -> Rapporter.

 

Statistik-menuen

  • Her får du et mere visuelt overblik over din omsætning, og har mere kontrol over, hvilke specifikke detaljer om din omsætning, du gerne vil se.
  • Du finder dette under ‘Statistik’, som er en mulighed i den øverste bjælke i dit system.
  • Her vælger du først en periode, du gerne vil se statistik over.
  • Herefter kan du se for den valgte periode:
    Antal timer med klienter.
    Antal aftaler med klienter.
    Beløb faktureret.
    Oversigt over status på aftaler i perioden, hvis du ‘Aftalestatus’-appen aktiveret.
    Fordeling af aftaler henover kalendere.
    Fordeling af ydelser i aftaler.
  • Du kan også vælge at se statistik for en specifik kalender, eller en specifik medarbejder.

 

 

EasyPay-menuen

  • Hvis du har EasyPay aktiveret og får onlinebetalinger gennem her, så har du også en EasyPay menu, du kan kigge på.
  • Her kan du se data om dine onlinebetalinger, herunder:
    Hvor mange penge du har i beholdningen (penge, der venter på at blive overført til din konto).
    Antal onlinebetalinger i alt.
    Fremtidige betalinger.
  • Derudover kan du tilgå information om dine klienters individuelle betalinger.

 


Hvis du har nogen spørgsmål til det, kan du altid skrive til mig på [email protected] Jeg og mine kollegaer sidder klar til at hjælpe dig 😀