Hold øje med din omsætning i Terapeut Booking

Camilla Hahn
31-05-2020
2 minutters læsetid

Det ligger i navnet at Terapeut Booking først og fremmest markedsføres som et bookingsystem, men man kan jo en del andet i systemet. Vi stræber efter, at du skal kunne samle hele din forretningsadministration i vores system, og dette indebærer eksempelvis, at du kan føre regnskab og sende fakturaer direkte i Terapeut Booking.

Person skriver noter til hvad der ses på skærmen

En vigtig del af din forretning er højst sandsynligt at holde øje med din omsætning i klinikken, og derfor giver Terapeut Booking dig nogle forskellige muligheder ift. til, hvordan du kan holde styr på tallene i systemet.

Disse forskellige muligheder vil jeg prøve at give et overblik over i dette blogpost 😀

 


Nøgletal i faktura-menuen

  • Man kan sige at dette er det mest simple overblik, du kan få over din omsætning i systemet.
  • Gå ind under faktura-menuen i systemet, og vælg ‘Vis nøgletal’ i højre hjørne.
  • Så vil du øverst i faktura-menuen få vist din forretnings nøgletal ift. fakturering: omsætning i år, omsætning denne måned, og omsætning for denne uge.

 

Overblik over omsætning i Fakturaer-menuen

 

Rapporter-appen

  • Hvis du aktiverer ‘Rapporter‘-app’en inde under Apps-menuen i systemet, så får du denne mulighed, som giver dig lidt mere detaljerede nøgletal.
  • Når appen er aktiveret kan du gå ind under faktura-manuen, og ‘Hent rapport’ øverst.
  • Herefter vælger du en periode, du gerne vil hente en rapport for.
  • Så får du en rapport, som indeholder opgørelse over:
    Betalinger (beløb på de fakturaer, som er markeret betalt).
    Faktureringer.
    Krediteringer.
    EasyPay betalinger.
  • Du kan også vælge at få tilsendt rapporter automatisk f.eks. hver måned inde under Indstillinger -> Rapporter.

 

Eksempel på rapport der kan trækkes ud fra Terapeut Booking

Statistik-menuen

  • Her får du et mere visuelt overblik over din omsætning, og har mere kontrol over, hvilke specifikke detaljer om din omsætning, du gerne vil se.
  • Du finder dette under ‘Statistik’, som er en mulighed i den øverste bjælke i dit system.
  • Her vælger du først en periode, du gerne vil se statistik over.
  • Herefter kan du se for den valgte periode:
    Antal timer med klienter.
    Antal aftaler med klienter.
    Beløb faktureret.
    Oversigt over status på aftaler i perioden, hvis du ‘Aftalestatus’-appen aktiveret.
    Fordeling af aftaler henover kalendere.
    Fordeling af ydelser i aftaler.
  • Du kan også vælge at se statistik for en specifik kalender, eller en specifik medarbejder.

 

Statistiksiden i Terapeut Booking

 

EasyPay-menuen

  • Hvis du har EasyPay aktiveret og får onlinebetalinger gennem her, så har du også en EasyPay menu, du kan kigge på.
  • Her kan du se data om dine onlinebetalinger, herunder:
    Hvor mange penge du har i beholdningen (penge, der venter på at blive overført til din konto).
    Antal onlinebetalinger i alt.
    Fremtidige betalinger.
  • Derudover kan du tilgå information om dine klienters individuelle betalinger.

 

EasyPay-overblikket i Terapeut Booking


Herudover vil vi meget gerne anbefale dig at hoppe ind i vores hjælpecenter. Her har vi samlet detaljerede guides til alle vores funktioner og integrationer i systemet. Du kan altså blandt andet finde gennemgange til vores app ‘Klippekort’, og læse om alle de forskellige muligheder du har deri. Hjælpecenteret er altså både tiltænkt den nye bruger, der skal have assistance til at sætte Terapeut Booking op med alle dets standardfunktioner. Det er lige såvel håbet, at den rutinerede Terapeut Booking-bruger kan søge målrettet i hjælpecenteret.

Hvis du har nogen spørgsmål til det, kan du altid skrive til mig på [email protected] Jeg og mine kollegaer sidder klar til at hjælpe dig 😀

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close