Hjælp til EasyPay

15-08-2020
3 minutters læsetid

EasyPay er et fantastisk smart værktøj i hverdagen, som kan hjælpe dig i dit arbejde, så du kan modtage onlinebetalinger fra dine klienter, når de booker. Og udover at være brugervenligt, så er det også en abonnementsfri betalingsløsning, til forskel fra andre online betalingsmuligheder.

MEN, selvom EasyPay er brugervenligt, så kan der alligevel godt opstå nogle småproblemer i opsætningen engang i mellem, hvilket jeg hører en del om i supporten. Derfor har jeg her lavet en lille guide til EasyPay, med nogle af de mest normale spørgsmål samlet på ét sted.

 


Stripe mangler dokumentation

Har du prøvet at sætte EasyPay op flere gange, men Stripe (Terapeut Bookings udbyder af EasyPay) truer stadig med at lukke for din onlinebetaling, fordi du mangler at uploade dokumentation? Har du prøvet at uploade dine dokumenter flere gange? Så prøv lige at tjekke, om følgende ting er i orden:

  • Din uploadede dokumentation er dokumenter, som er scannede ind. Ikke et billede, du har taget af din dokumentation, men en scanning. Dette sørger for at kvaliteten er i top, og Stripe kan læse dokumenterne korrekt.
  • Passer informationer på dine dokumenter med den information, du har opgivet på din Terapeut Booking profil? Det betyder, at hvis du f.eks. har skrevet ‘Massageklinik’ under ‘Navn’ på Indstillinger -> Profil i Terapeut Booking, så er det også det, der skal stå på dine dokumenter.

Hvordan refunderer jeg betalinger?

  • Du kan refundere betalinger fra dine kunder inde under EasyPay menuen, som fremgår af den øverste bjælke i dit system.
  • Du kan refundere betalinger, hvis de er trukket fra din klients konto, men endnu ikke er overført til din egen konto.
  • Hvis pengene er blevet overført til din konto, må du i stedet ind og refundere pengene manuelt gennem din bank. Her kan du kigge på bankudtoget, og matche det med de betalinger, du kan se i din EasyPay menu, for at være sikker på, at du refunderer de rigtige penge.

Hvornår bliver betalinger overført til min konto?

  • Betalinger kan ligge i din beholdning inde i EasyPay menuen i op til 7 dage, inden de bliver overført til din konto.
  • Hvis der går længere tid, må du meget gerne kontakte os på [email protected], så vi kan gå ind og se, om der er gået noget galt.