Forskellen mellem spærretider og tidsinterval

11-10-2020
3 minutters læsetid

Hej igen skønne læsere!

Så er det blevet tid til endnu et blogindlæg fra os. Som titlen så fint fortæller, vil dette blogindlæg komme til at omfavne forskellen mellem spærretider og tidsinterval.

Vi får nemlig jævnligt henvendelser omkring brugere, der er særligt i tvivl om hvad de hver især er, men specielt forskellen mellem disse to og det kan jeg sagtens forstå. De kan nemt blandes sammen og det er derfor jeg tænkte at det ville være en god idé at få helt på plads 🙂


Tidsintervaller

Kort sagt, så gør ‘tidsintervaller’, at du kan vælge med hvilket mellemrum, dine tider skal vises. Inde i Online Booking kalder vi det “Ledige tider” og her har man mulighed for at tilpasse det præcis som man ønsker det. 

Det kunne være at du havde lyst til at dine tider skal vises med 60 minutters mellemrum, altså kl. 9.00, 10.00, 11.00 osv. eller måske kun 30 minutters mellemrum. Så vil de blive vist sådan her: 9:00, 9:30 osv.

Det er egentlig super intuitivt og det er en funktion, som mange overser men som alligevel ender med at have en stor betydning for den enkelte bruger – måske også for dig? 😉 

Anyways, her kommer en lille hurtig guide til hvordan man finder “Ledige tider” i Terapeut Booking systemet:

  • Gå til menuen “Indstillinger”
  • Tryk på “Online Booking”
  • Vælg  “Ledige tider”
  • Indstil det ønskede “Tidsinterval”


Spærretider

Derudover har vi også funktionen der hedder “spærretider”, som kort sagt er “pause efter ydelse”. Med andre ord, betyder det at ved at sætte en spærretid (pause) efter en ydelse (fx akupunktur, masse o.l.), har man som behandler mulighed for tid mellem behandlingerne. 

Der kan være flere grunde til at man som behandler har brug for at sætte en spærretid. Det kan sagtens være at man har brug for 10-15 til journalføring, 1 time hvor man har et møde eller bare 5 minutter til at nå på toilettet… Ja, der kan være utallige af grunde og det er derfor at spærretider er en super smart funktion – for den spærre nemlig for booking af nye aftaler i det tidsrum. 

Lille guide til indstilling af spærretid:

  • Gå til menuen “Ydelser”
  • Tryk på den specifikke ydelse
  • Klik på “Spærretid”
  • Indstil hvor lang tid du ønsker spærretiden (det er muligt at vælge helt op til 60 minutter)

Nedenunder kan I se hvordan det vil se ud i kalenderen, når man har sat spærretid på en ydelse:

Hvis man dog ikke ønsker at have pausen mellem behandlingerne, er det også muligt at vælge “Ingen spærretid

Jeg håber at dette blogindlæg gjorde jer lidt klogere på forskellen mellem tidsintervaller og spærretider. De er begge super smarte at gøre brug af, så det er bare at gå i krig 😀

Hvis der er noget I er i tvivl om, er I som sagt altid velkommen til at skrive ind til supporten på [email protected] 🙂 

God aften til jer alle