Fakturering gennem Dinero eller EAN?

04-10-2020
4 minutters læsetid

Så er jeg stærkt tilbage med endnu et lækkert blogindlæg til jer!

På det seneste har jeg fået en del henvendelser omkring EAN generelt, men også hvordan man så sender EAN-fakturaen gennem Terapeut Booking. Der foreligger nemlig forskellige måder hvorpå man kan gøre det i vores system, hvilket jeg fokusere på i dagens indlæg.

Der kan være mange forskellige grunde til, at man som behandler/terapeut har brug for EAN-fakturering og derfor synes jeg, at det var et super vigtigt emne at tage op, da det kan være svært at navigere rundt i al den fakturering og administrering – det synes jeg i hvert fald 😀

Som mange allerede ved og er hyppige brugere af, så har vi jo fået en EAN-app i vores egen Terapeut Booking app-store. Før var det kun muligt at gøre gennem vores integration med Dinero og det er faktisk også lige præcis her, at mange træder ved siden af, når det kommer til EAN-fakturering.


Hvor det ofte går galt

Jeg oplevede faktisk dette for nylig. En bruger havde aktiveret begge apps (Dinero OG vores egen EAN app) i vores app-store og kunne ikke finde nogen registrering hos Dinero, hvilket var kritisk, da det jo er en essentiel del af at drive egen forretning…

Det korte af det lange er, at begge (Dinero og EAN-appen) apps kan sende EAN fakturaer, så når man går ind på en faktura og trykker “Send faktura“, er der derfor 2 muligheder man kan gøre brug af:

  1. Send via EAN (Dinero)
  2. Send via EAN (vores egen app)

Er begge aktiveret på samme tid og man vælger “EAN” (ikke Dinero), så bruger systemet ikke Dinero overhovedet. Så bruger den faktisk kun vores egen EAN sende-tjeneste, hvis det giver mening 🙂 – der er derfor ikke nogen registrering at finde hos Dinero, hvilket godt kan være forvirrende!

 Vi anbefaler derfor, at man kun har én mulighed aktiveret i forhold til at sende EAN fakturaer. Hvis man bruger Dinero som “hovedregnskabssystem“, er det fornuftigt, at man fortsætter med at sende EAN-fakturaer via Dinero (gennem TB’s system) og deaktiverer EAN-appen.


GUIDE: Sådan sender du EAN faktura gennem EAN-appen

Udover at det er fordel kun at have én mulighed i forhold til fakturering, så har jeg lavet en lille “sådan sender du EAN-faktura”-guide (udgangspunkt i vores egen EAN-app) her:

  1. Først går man ind under menuen “Apps”, scroller ned og aktiverer vores egen EAN-app Når du aktiverer appen bliver du bedt om nogle ting i opsætningen – her skal du vælge betalingsmåde og standard betalingsbetingelser – og så er ‘køreklar’!
  2. Herefter får man mulighed for at indtaste et EAN-nummer, som en del af dine klienters oplysninger, når du opretter en ny kunde i systemet
  3. Når du opretter en faktura i systemet og vil sende den afsted, får du muligheden for at sende fakturaen som en EAN-faktura, ved at trykke på ‘Mere’ og ‘Send med EAN’

Det er egentlig super nemt og intuitivt at bruge, dog som jeg nævnte tidligere kan det faktisk blive en omstændig omgang, hvis man har begge “apps” aktiveret på én gang. 


Integreret med NemHandel

Vælger du at aktivere vores egen “EAN”-app, er der faktisk fordele ved dette. Terapeut Booking integrerer direkte med NemHandel, hvilket betyder at vi kan give dig gratis EAN-afsendelse udenom andre eksterne services. Kort sagt, så kan du sende alle de fakturaer gennem EAN-appen du har lyst til, uden at skulle bekymre dig om at det koster ekstra.

Jeg håber at dette indlæg gjorde jer en smule klogere på fakturering generelt! Ellers er I mere end velkommen til at skrive ind til vores skønne supportteam på [email protected] – hvor vi sidder klar til at hjælpe jer! 🙂

Hav en dejlig weekend!