Cross domain tracking fix med Google Tag Manager

Camilla Hahn
13-08-2019
3 minutters læsetid

Flere muligheder med Google Analytics og Terapeut Booking

Har du aktiveret Google Analytics med din Terapeut Booking konto, kan du opleve såkaldte “cross domain tracking” problemer – dvs. problemer med at dine bookinger ikke krediteres til den rigtige kanal, når du kigger på din Google Analytics side.

Du har måske ikke lagt mærke til det, men Terapeut Booking er faktisk sat op til at virke med Google Analytics. Google Analytics giver dig mulighed for at kunne tracke og spore hvor mange der besøger din hjemmeside, bookingside, samt hvor mange som booker en behandling. Se dine klienters rute til din Online Booking frem til gennemførelsen af bookingen. Et uundværligt værktøj for den moderne forretningsejer, der ønsker at optimere alle processer. Lige fra opbygningen af hjemmesiden, til hvordan dine reklamer skal struktureres. Kom i gang med Google Analytics gratis i dag i appsmenuen og tryk aktiver på Google Analytics: https://system.easypractice.net/app/settings/apps.

App’en er inkluderet i prisen for dit abonnement. Log derefter ind på den Google-konto du ønsker skal forbindes til Terapeut Booking (hvis du ikke er logget ind allerede). Bemærk at din primære konto skal forbindes til din Google Analytics konto.

I det næste trin, vil du kunne vælge hvilken property du vil tracke. Denne property skal allerede være oprettet i Google Analytics, for at du kan vælge den. Derefter kan du klikke ‘Aktiver’, for at aktivere Google Analytics-app’en.

Under ‘Indstillinger’ –> ‘Google Analytics’ i Terapeut Booking, vil du kunne finde information om din GA-opsætning. Du vil også kunne tilføje tilføje den tracking-kode som Google Analytics giver dig. Denne mulighed kan findes i bunden af siden for disse indstillinger. Endelig kan du også tilføje anden data, såsom tracking-koder fra AdWords og et Google Tag Manager ID.

Google Tag Manager

Vi har lavet en guide, så du hurtigt og let kan oprette et Google Analytics Tag, der fremadrettet vil gøre det muligt for dig at se, om dine bookinger stammer fra “Organic Search” eller “Paid Search”. Super vigtigt hvis du benytter dig af online markedsføring, og skal se om du får den ønskede virkning for dine penge.

 

1. Opret et ”almindeligt” Google Analytics-tag, og definer følgende:

 

 

2. Længere nede i taggets indstillinger, under Sporing på tværs af domæner, defineres to domæner: Ditdomæne.dk (din hjemmeside), system.easypractice.net (terapeutbooking)

 

 

3. Trigger sættes til Sidevisning, All Pages. Tagget skal se sådan her ud, når det er færdigt:

 

 

Det var det! Fra nu af burde alle jeres fremtidige bookinger blive tilskrevet til den korrekte Google Analytics kanal.

Nysgerrig på flere strukturerede guides?

Så vil vi meget gerne henvise til vores hjælpecenter. Hjælpecenteret er tiltænkt til at samle fyldestgørende guides til alle funktioner i systemet. Det henvender sig altså både til nye og rutinerede brugere. Hvis du er ny i Terapeut Booking, så anbefaler vi, at du starter med at kigge på vores guides til ‘Klienter’, ‘Ydelser’ og din personlige ‘Kalender’. Det kan selvfølgelig også være at du blot har lyst til at få opfrisket disse funktioner. Vi tilbyder også guides til vores mere avancerede funktioner, såsom Medarbejdere.

. Har du spørgsmål til ovenstående, eller generelt spørgsmål til hvordan du får sat dit Google Analytics korrekt op med Terapeut Booking, så skal du endelig ikke tøve med at skrive til os på [email protected]

Vi har modtaget din E-mail

Vi vil vende retur til dig hurtigst muligt med svar på dine spørgsmål

Ups!

Noget gik galt. Prøv igen eller kontakt os direkte på [email protected]

Har du et spørgsmål? close